Pracovní poměry |
Top Previous Next |
Seznam témat : karty (docházkové, stravovací, výrobní, přístupové...)
Funkce je umístěna v hlavním menu : Umístění funkce
Pracovní poměry se dělí na trvalé a měsíční (pracovní poměry platné pro aktuálně nastavený měsíc). Při pořizování nového pracovníka se pořídí trvalý pracovní poměr, měsíční pracovní poměr se vytvoří automaticky při založení nového měsíce, naplní se daty z trvalého pracovního poměru. Lze je zavádět teprve po zavedení osobních karet V kartách pracovních poměrů soustřeďují informace o pracovním zařazení, platu a ostatní informace pro mzdovou agendu. Zde pracovník dostane přidělené osobní číslo. Princip je takový, že trvalé pracovní poměry nesou informace trvalého stálého charakteru. Při založení nového mzdového období jsou vytvořena měsíční data na základě informací v osobních kartách a trvalých pracovních poměrů. Ty jsou určeny por výpočet mzdy. Pokud nedojde k žádným změnám, mzda se vypočítá podle informací v měsíčních datech. Ovšem pokud v takovémto období nastanou jednorázové změny platné pouze pro toto období, pak je nutné tyto změny promítnout do pracovních poměrů měsíčních či aktuálních. V aktuálním (měsíčním) pracovním poměru jsou uloženy hodnoty, které platily při výpočtu mzdy za konkrétní období, zde tedy je možné případně sledovat historii výpočtu mezd. Mimo výpočet mzdy slouží pracovní poměry aktuální k zobrazení a sledování historie, je možné dohledat, jaké bylo zařazení pracovníka, jeho mzda, úvazek, průměr apod.
Rušení pracovního poměru je přístupné jen administrátorovi, zrušení záznamu zruší všechny záznamy, které mají stejné rodné číslo, osobní číslo a pracovní poměr jako rušený záznam (srážky, měsíční data...).
Pracovní poměry roční (trvalé) Umístění Funkce je umístěna v hlavním menu programu v kapitole :(kde RRRR je rok zpracování) Umístění funkce Tato funkce slouží k zobrazení, rušení, pořízení, vyhledávání a pro změny pracovních poměrů zaměstnanců. Teprve založením pracovního poměru trvalého se stává člověk zaměstnancem organizace a je zařazen pro výpočet mzdy.
V pracovních poměrech trvalých zadáváme údaje, které se budou automaticky načítat do každého založeného období (měsíce), protože se z nich automaticky po založení období založí pracovní poměry pro aktuální měsíc a měsíční data. Je možné, aby zaměstnanec měl více než jeden pracovní poměr, ale vždy pouze tak, jak to umožňuje zákon. Hodnoty z trvalého pracovního poměru nemají na výpočet mzdy vliv. Trvalý pracovní poměr vymezuje základní vlastnosti pracovního poměru
Možnosti prohlížeče Tato funkce slouží k zobrazení, rušení, pořízení, vyhledávání a pro změny pracovních poměrů zaměstnanců. Pracovní poměry se dělí na trvalé a měsíční (platné pro aktuální měsíc). Při pořizování nového pracovníka se pořídí trvalý pracovní poměr, měsíční pracovní poměr se vytvoří automaticky při založení nového měsíce, naplní se daty z trvalého pracovního poměru. Pro pořízení změny, která má trvalou platnost, použijte trvalé pracovní poměry, pro změnu, která se má projevit jen v nastaveném měsíci použijte pracovní poměr platný v nastaveném měsíci. Pro změnu, která má platit trvale a zároveň v aktuálním měsíci stačí provést změnu v trvalém pracovním poměru a potom použít funkci "Vložení pracovníka do aktuálního měsíce (Alt+V)" - pokud již byl měsíc založen (jinak se změny přenesou automaticky při založení měsíce). Funkci pro vložení pracovníka do aktuálního měsíce je možné použít např. při nástupu pracovníka v době, kdy jsou měsíční data již založena. Pokud je pracovník již v měsíčních datech zařazen dojde k aktualizaci jeho měsíčního pracovního poměru hodnotami z trvalého pracovního poměru (všechny položky) i některých položek měsíčního dokladu (fond, odpracovaná doba, sazby příplatků, výplatní místo, členění - např. při opravě chybně zadaného datumu nástupu ho opravíte na jednom místě a Alt+V se přenese dál, včetně přepočtu odpracované doby dle nově zadaného nástupu). V případě používání docházky s terminály podporujícími přístupy, je možné zadávat pracovníkům přístupy do objektu. pracovníka do aktuálního měsíce je možné použít např. při nástupu pracovníka v době, kdy jsou měsíční data již založena. Pokud je pracovník již v měsíčních datech zařazen dojde k aktualizaci jeho měsíčního pracovního poměru hodnotami z trvalého pracovního poměru (všechny položky) i některých položek měsíčního dokladu (fond, odpracovaná doba, sazby příplatků, výplatní místo, členění - např. při opravě chybně zadaného datumu nástupu ho opravíte na jednom místě a Alt+V se přenese dál, včetně přepočtu odpracované doby dle nově zadaného nástupu). V případě používání docházky s terminály podporujícími přístupy, je možné zadávat pracovníkům přístupy do objektu.
Přímo v záhlaví prohlížeči pracovních poměrů jsou umístěny funkce pro práci s kartami trvalých pracovních poměrů Prohlížeč karet pracovních poměrů - funkce pro práci nad kartami pracovních poměrů
Popis funkcí Funkce pro zadání srážek je umístěna v záhlaví prohlížeče karet trvalých pracovních poměrů. Vyvolání funkce se provede buď stiskem levého tlačítka myši na tlačítku pro aktivaci funkce nebo stiskem kombinace kláves Alt + S. Funkce pro prohlížení historie pracovních poměrů je umístěna v záhlaví prohlížeče karet trvalých pracovních poměrů. Vyvolání funkce se provede buď stiskem levého tlačítka myši na tlačítku pro aktivaci funkce nebo stiskem kombinace kláves Alt + H Funkce pro vložení pracovníka do pracovních poměrů aktuálně nastaveného měsíce je umístěna v záhlaví prohlížeče karet trvalých pracovních poměrů. Vyvolání funkce se provede buď stiskem levého tlačítka myši na tlačítku pro aktivaci funkce nebo stiskem kombinace kláves ALT + V. Údaje z trvalého pracovního poměru se přenesou do měsíčního - aktuálního pracovního poměru dle nastaveného období, existující měsíční pracovní poměr se aktualizuje, neexistují je vložen (např. nový nástup po založení měsíčních dat). Dodatečné vložení pracovníka do měsíčních dat Funkce pro vytvoření mzdového listu je umístěna v záhlaví prohlížeče karet trvalých pracovních poměrů. Vyvolání funkce se provede buď stiskem levého tlačítka myši na tlačítku pro aktivaci funkce nebo stiskem kombinace kláves Alt + M Funkce pro prohlížení docházky od počátku období je umístěna v záhlaví prohlížeče karet trvalých pracovních poměrů. Vyvolání funkce se provede buď stiskem levého tlačítka myši na tlačítku pro aktivaci funkce nebo stiskem kombinace kláves Alt + D Funkce pro zadání resp. prohlížení věrnostního příplatku horníků je umístěna v záhlaví prohlížeče karet trvalých pracovních poměrů. Vyvolání funkce se provede buď stiskem levého tlačítka myši na tlačítku pro aktivaci funkce nebo stiskem kombinace kláves Alt + P Funkce pro vytvoření sestavy ELDP pro k aktuálně nastavenému pracovnímu poměru nebo pro více vybraných pracovních poměrů je umístěna v záhlaví prohlížeče karet trvalých pracovních poměrů. Vyvolání funkce se provede buď stiskem levého tlačítka myši na tlačítku pro aktivaci funkce nebo stiskem kombinace kláves Alt + E Funkce hromadného sběru označených pracovníků do registrů pojištěnců OSSZ je umístěna v záhlaví prohlížeče karet trvalých pracovních poměrů. Vyvolání funkce se provede buď stiskem levého tlačítka myši na tlačítku pro aktivaci funkce nebo stiskem kombinace kláves Alt + O Funkce pro vytvoření přihlášek označených pracovníků do registrů pojištěnců OSSZ je umístěna v záhlaví prohlížeče karet trvalých pracovních poměrů. Vyvolání funkce se provede buď stiskem levého tlačítka myši na tlačítku pro aktivaci funkce nebo stiskem kombinace kláves Alt+ L Funkce pro vytvoření odhlášek označených pracovníků do registrů pojištěnců OSSZ je umístěna v záhlaví prohlížeče karet trvalých pracovních poměrů. Vyvolání funkce se provede buď stiskem levého tlačítka myši na tlačítku pro aktivaci funkce nebo stiskem kombinace kláves Alt + K
formulář pro zadání pracovního poměru - základní informace Popis položek :
V systému Vision ERP je rodné číslo hlavním klíčem do všech agend, které souvisí s údaji o osobách jako jsou zaměstnanci, managementem, společníky, akcionáře a ostatní.
Druh pracovního poměru zásadně ovlivní způsob výpočtu pojištění, daně a mzdy.
Od verze 205 jsou karty řešeny na záložce Karty, jeden pracovník může mít neomezeně karet pro různé účely.
Položka je povinná i pro pracovní poměry, které nezakládají účast na nemocenském pojištění (např. dohody o provedení práce). V tomto případě hodnotu položky nechejte tak, jak byla vyplněna programem, t.j. shodně s datem nástupu.
Ostatní funkce Funkce "přístupy" je určena pro nastavení slouží k propojení s modulem docházka. Vyvolání funkce se provede stiskem levého tlačítka myši na tlačítku pro aktivaci funkce přístupy. Přístupy (otevírání dveří) přes docházkové terminály je možné nastavovat pro konkrétní kartu přímo z pracovních poměrů po vyplnění čísla docházkové karty tlačítkem "Přístupy". Je možné zvolit pro každý terminál časové rozpětí, kdy bude přístup pro tuto kartu povolen. Není nutné přímé propojení s terminály, údaje jsou zapsány do databáze a do terminálů se načítají každou hodinu.
Formulář pro zadání pracovních poměrů trvalých se kromě základních údajů skládá z více záložek :
Funkce je určena položkou, která společně s druhem pracovního poměru určí způsob výpočtu mezd v sociálním a zdravotním pojištění, daní (ze závislé činnosti nebo zvláštní sazby), ... . Pokud pracovník pracuje (evidenční stav 0), není třeba vyplňovat, záznam bude vložen automaticky programem. Je třeba vyplnit pouze pro důchodce, mateřské, učně apod. Pro evidenční stav = 0 není nutné vyplňovat, informace je automaticky doplněna programem dle data nástupu
Záložka je určena pro sledování historie evidenčních stavů. Pro pracovníka, který pracuje (evidenční stav = 0) není nutné evidenční stav vyplňovat, program jej automaticky doplní podle datumu nástupu. Pro jiné evidenční stavy je třeba záznam doplnit ručně. Evidenční stav má význam pro výpočet mzdy. Je třeba evidenční stavy zadávat důsledně chronologicky za sebou, žádné přeskakování a doplňování zpětně není možné. V rámci roku uvádět jen ty evidenční stavy, které do tohoto roku zasahují. Je nepřípustné je zadávat dopředu či z minulých let. Jak nastane změna evidenčního stavu u pracovníka, tak ji okamžitě zadat. Aktuální evidenční stav NESMÍ být ukončen ("datum do" nevyplněno), ukončí se automaticky po zadání nového evidenčního stavu dnem od kterého začíná nový evidenční stav mínus jeden den. Z roku do roku se přenáší poslední evidenční stav, tj. ten posledně zapsaný, při dodržení výše uvedeného tedy vždy ten aktuální. Při nedodržení uvedeného postupu nelze zaručit korektní vytvoření ELDP či správné výpočty výplaty.
Je zajištěno automatické ukončování neukončeného evidenčního stavu při zadání nového a to datumem o 1 den menším než je "datum od" nového evidenčního stavu Odpočty zdravotního pojištění jsou prováděny jen pokud příslušný evidenční stav trvá celé rozhodné období (viz Zákon o všeobecném zdravotním pojištění). Příklad Důchodce nastoupí v polovině měsíce (a byl důchodcem již dříve), tak je třeba do evidenčního stavu v položce "datum od" uvést první den měsíce, jinak odpočet na ZP nebude proveden.
Popis položek Formulář pro zadání evidenčního stavu Popis položek :
Seznam evidenčních stavů
Dovolená od 1.1.2021. Novelou ZP provedenou zákonem 285/2020 Sb. se zásadně mění koncepce výpočtu a čerpání dovolené od 1. ledna 2021. Výměra dovolené zůstává v § 212 odst. 1 až 3 ZP i nadále v délce nejméně 4 týdny, u státních zaměstnanců 5 týdnů a u pedagogických a akademických pracovníků 8 týdnů. Nově se však dovolená nebude poskytovat ve dnech ale v hodinách. Zaměstnavatelé podnikatelské sféry můžou i nadále prodloužit dovolenou navýšením její výměry v týdnech nebo ve dnech převedených na část týdne. Při zakládání období 1/2021 se zobrazí dialog s parametry dovolené, ve kterém zadáte výměru dovolené v týdnech (i na desetinná místa, např. 5,2 apod.). Dovolená do roku 2021 bude převedena v hodinách podle změny provedené v odst. 1 § 213 kde zaměstnanci, který za nepřetržitého trvání pracovního poměru konal u něho práci po dobu 52 týdnů v rozsahu stanovené týdenní pracovní doby, přísluší dovolená za kalendářní rok v délce stanovené týdenní pracovní doby vynásobené výměrou dovolené. Dovolená bude nastavena v celkovém nároku na rok (případně méně, dle datumu výstupu). Stanovená týdenní pracovní doba se pro každého pracovníka automaticky vypočítá, pokud má kalendář, tak je to týdenní pracovní doba z kalendáře. Pokud kalendář nemá, tak je to jeho hodinový úvazek vynásobený 5. Pokud nemá ani denní úvazek, tak je to týdenní pracovní doba v organizaci z parametrů mezd. Pokud u některých pracovníků výše uvedený výpočet stanovené týdenní pracovní doby není vyhovující (individuální pracovní doba, zkrácené úvazky apod.), je možné ji jim zadat ručně, pracovní poměry roční byly rozšířeny o položku "Stanovená týdenní pracovní doba". V případě vyplnění má přednost před automatickým zjištěním stanovené týdenní pracovní doby (je třeba ji vyplnit ještě před založením 1/2021). Podle přechodného ustanovení č. 2 k zákonu 285/2020 Sb. právo na dovolenou, které vzniklo před 1. lednem 2021 a její čerpání se řídí dosavadní právní úpravou (nikoliv tedy novelou ZP). V roce 2021 se tak budeme setkávat s čerpáním „staré dovolené“ ve dnech a nové již v hodinách. V měsíčních datech jsou proto zvláštní položky pro dovolenou ve dnech a dovolenou v hodinách. Podle dostupných výkladů k této problematice skoro všichni autoři uvádí, že „stará dovolená“ by se měla čerpat ve dnech a nová v hodinách. I když... Podle § 4a ZP nesmí být odchylná úprava práv nebo povinností nižší nebo vyšší, než stanoví ZP nebo kolektivní smlouva jako nejméně nebo nejvýše přípustné. K odchylné úpravě může dojít smlouvou nebo vnitřním předpisem. Zde je možné podle našeho názoru se odchýlit, protože nedojde k poškození ani jedné strany pracovněprávního vztahu, když zaměstnanci s pracovní dobou 40 hod. týdně, poskytneme místo 5 dnů dovolené 40 hod. dovolené… Někteří zaměstnavatelé si již tento způsob (čerpání dovolené v hodinách) sjednali ve vnitřním předpisu za trvání současného ZP. Převod i staré dovolené na hodiny je umožněn, ve výše uvedené dialogu parametrů dovolené je třeba zatrhnout "Převést starou dovolenou z roku 2020 do roku 2021 v hodinách". Formulář pro zadání dovolené Popis položek :
Záložka průměry Záložka obsahuje údaje o průměrných částkách výdělku a nástroje určené k přepočtům těchto průměrů. Průměry jsou potom rozhodující pro vyplácení náhrad jako dovolené, nemocenských dávek, příplatků počítaných z průměru apod. Průměry jsou počítány automaticky při změně čtvrtletí. Zde je možné nastavit průměry pro stávající pracovníky (při přechodu na Vision ERP), v tomto případě nesmí být zatržena položka přepočítat průměr. Při pořízení nového pracovníka je ale třeba položku přepočítat průměr zatrhnout (přednastaveno). Formulář pro zadání průměrů Popis položek:
Záložka odpočty, ZP Uplatnění daně zaměstnance včetně slev a zdravotní pojištění Formulář pro zadávání odpočtů a zp
Popis položek :
Možnosti zadání odpočtu daně
Příklad Výpočet zdravotního pojištění: Pracovník je zaměstnán na dohodu o pracovní činnosti a nikde jinde nemá pracovní poměr, platí tedy z minimální mzdy. Další měsíc se v jiné organizaci zaměstná a platí tam z minimální mzdy, u nás má platit z dosažené mzdy. Po dvou měsících u jiné organizace ve zkušební době pracovní poměr ukončí a u nás opět musí začít platit z minimální mzdy. Další měsíc opět uzavře u jiné organizace hlavní pracovní poměr atd.
Záložka plat (Mzda) V této záložce je možné zadat základní mzdu a stálé prémie. Je možné rozhodnout, zda pracovník bude mít základní mzdu měsíční nebo hodinovou, pokud má organizace zavedené platové třídy a stupně lze vybírat z číselníku, nebo je možné zadat částku základní mzdy případně i částku osobního ohodnocení, dále je možné rozhodnout způsob výplaty stálých prémií, zadat procento prémií, stálý příplatek k základnímu platu, případně i příplatek1, nebo příplatek2. Tyto příplatky se liší, příplatek k základu se uvádí částku na měsíc (krátí se podle odpracované doby), příplatek 1 a 2 se zadávají částkou na 1 hodinu (násobí se odpracovanými hodinami). Formulář pracovních poměrů - záložka plat Popis položek:
V této záložce pracovního poměru se uvádějí informace o pracovním zařazení. Pokud je potřeba v organizaci sledovat změny mezd, úvazku, středisek, prémií apod. k určitému datu.....atd" Formulář pro zadání zařazení Popis položek :
Pokud je potřeba v organizaci sledovat změny mezd, úvazku, středisek, prémií apod. k určitému datu, je možné používat i historii zařazení. Pokud postačuje měsíční historie a nikoliv konkrétní datum, tak není třeba historii zařazení používat. Položky odpovídají položkám z pracovního poměru, je možné je předvyplnit načtením údajů z pracovního poměru či provedené změny naopak přenést do pracovního poměru. Je možné formulář vyplnit i dopředu, pokud v položce "platí od" bude první den zakládaného měsíce, budou při založení tohoto měsíce všechny údaje ze zařazení přeneseny do pracovního poměru (původní budou přepsány) a budou použity při výpočtu mzdy. Údaje ze zařazení jsou použity při tisku mzdového výměru (sestava je přiřazena k prohlížeči zařazení v hlavním menu personalistika a mzdy), tiskne se i poznámka, je tedy možné do poznámky uvést jakékoliv doplnění pro konkrétního pracovníka do standardního mzdového výměru. Zařazení Položky odpovídají položkám z pracovního poměru, je možné je předvyplnit načtením údajů z pracovního poměru či provedené změny naopak přenést do pracovního poměru. Popis položek :
Ostatní funkce Funkce načte údaje z pracovního poměru. Naopak, po provedených změnách tyto uloží kromě do zařazení i do pracovního poměru. Zařazení je možné zadávat od určitého data. Pro usnadnění vyplnění lze načíst aktuální hodnoty z pracovního poměru a třeba jen některé z nich změnit. Vše lze přenést do pracovního poměru, pokud je potřeba aby to v něm bylo hned a ne až od datumu platnosti zařazení. Proto jsou ve formuláři zařazení tyto dvě uvedené funkce.
Záložka obsahuje seznam srážek z platu.
Záložka vznik a ukončení pracovního poměru Formulář pro zadání trvání pracovního poměru Popis položek :
Pro výpočet mzdy nemají údaje v tomto formuláři žádný význam.
Zde je možné prohlédnout historii pracovních poměrů pracovníka v nastaveném roce. Již uzavřené měsíce jsou nepřístupné pro změny, jsou zbarveny šedě. Záložka obsahuje jednotlivé aktuální měsíční pracovní poměry.
Zde je možné prohlédnout historii měsíčních dat pracovníka v nastaveném roce. Již uzavřené měsíce jsou nepřístupné pro změny, jsou zbarveny šedě.
Záložka obsahuje seznam případných poznámek pro konkrétního pracovníka. Je možné poznámku libovolně pojmenovat, rozhodnout, zda má být uživatel na existenci poznámky upozorněn při výstupu pracovníka a zadat libovolný text poznámky. Může sloužit např. k evidenci věcí zapůjčených pracovníkovi, např. nářadí, mobilní telefon, klíče apod., které musí být při ukončení pracovního poměru vráceny. Formulář pro zadání poznámky Pokud bude zatržena položka "upozornit při ukončení...", tak při zadání datumu výstupu bude uživatel upozorněn:
Záložka obsahuje plán a historii kalendářů. Při zakládání měsíce se použijte ten kalendář, který je aktivní k prvnímu dni zakládaného měsíce. Má význam pouze pro pracovníky, kteří přechází v průběhu roku mezi jednotlivými kalendáři a mají přesně určený plán směn. Zadání kalendáře viz popis položek.
Funkce umožňuje přiřadit jednomu pracovníkovi neomezené množství karet pro různé účely a definovat u každé karty její účel.
V dialogu karty je možné nastavit také přístupy pro jednotlivé terminály
U karet se nesmí překrývat platnost, není možné pořídit aktivní kartu souběžně více pracovníkům. Každá karta každý den může být přiřazena pouze jednomu pracovníkovi. Karty není možné smazat (z důvodu sledování historie karet), lze jim pouze ukončit platnost zadáním "Platí do". Ukončenou kartu je možné přiřadit od následujícího dne jinému pracovníkovi. Je však možné zrušit karty, které byly zadány omylem, např. "platnost od" je aktuální datum, případně mají platnost nastavenou až někdy v budoucnu, dále ukončené karty (kde platnost od je shodná s platností do), tj. ty karty, u kterých je jistota, že nebyly použity. U přístupů je možné chybně zadaný přístup smazat, pokud ještě nebyl načten terminálem. V případě, že by již načten byl, tak jedině ve správě přístupů smazat kartu z terminálu.
Od verze 205.xxx byl formulář pracovních poměrů byl rozšířen o záložku „Karty“, původní „Číslo docházkové karty“ i tlačítko „Přístupy“ bylo znepřístupněno:
Pracovní poměry měsíční (aktuální) Předpokladem pro vznik pracovního poměru aktuálního (platného pro aktuální měsíc) je zavedená osobní karta pracovníka a trvalý pracovní poměr. Teprve po vyplnění a uložení osobní karty je možné vložit osobní kartu prostřednictvím položky rodné číslo do pracovních poměrů. Ostatní položky nutné pro zadání pracovního poměru je možné zadávat prostřednictvím jednotlivých záložek. Aktuální pracovní poměr slouží k výpočtu mzdy. Při výpočtu mzdy jsou použity údaje uvedené v aktuálním měsíčním pracovním poměru, hodnoty z trvalého pracovního poměru nemají na výpočet mzdy vliv. Trvalý pracovní poměr slouží pouze pro naplnění hodnot do aktuálního pracovního poměru při zakládání období. V aktuálním pracovním poměru jsou uloženy hodnoty, které platily při výpočtu mzdy za konkrétní období. Mimo výpočet mzdy slouží pracovní poměry aktuální k zobrazení a sledování historie, je možné dohledat, jaké bylo zařazení pracovníka, jeho mzda, úvazek, průměr apod. v kterémkoliv měsíci. V části pracovní poměry pro aktuální měsíc najdeme částečnou kopii pracovních poměrů trvalých, kterou si můžeme upravit libovolným způsobem pro výpočet mzdy pro tento daný měsíc. Je možné změnit např. plat, zdravotní pojišťovnu atd.. Provedené změny v aktuálním měsíci neovlivní údaje, které se vytvoří založením dalšího období (měsíce), protože ty se vytvoří opět z pracovních poměrů trvalých, které my neměníme. Pracovní poměry aktuální nesou informaci o historii a vývoji mezd
Umístění Funkce je umístěna v hlavním menu programu v kapitole :(kde MM je aktuálně zpracovávaný měsíc a RRRR je aktuálně zpracovávaný rok) Umístění funkce
Možnosti prohlížeče Tato funkce slouží k zobrazení, rušení, pořízení, vyhledávání a pro změny měsíčních pracovních poměrů zaměstnanců. Při zrušení pracovníka v tomto prohlížeči dojde zároveň k jeho smazání z měsíčních dat (v měsíčních datech je rušení záznamů zakázáno, měsíční data je možné zrušit jen zrušením měsíčního pracovního poměru). Případná změna zde provedená (např. zvýšení platu) se projeví jen v aktuálním měsíci, změny, které mají trvalou platnost je třeba provádět v pracovní poměrech trvalých.
Přímo v záhlaví prohlížeči pracovních poměrů jsou umístěny funkce pro práci s kartami pracovních poměrů Prohlížeč karet aktuálních pracovních poměrů
Popis funkcí Funkce pro zadání srážek je umístěna v záhlaví prohlížeče aktuálních pracovních poměrů. Vyvolání funkce se provede buď stiskem levého tlačítka myši na tlačítku pro aktivaci funkce nebo stiskem kombinace kláves ALT + S.
Založení aktuálního pracovního poměru Položky v trvalém pracovním poměru jsou shodné s položkami v aktuálním (měsíčním) pracovním poměru, aktuální pracovní poměr vznikne při založení nového měsíce funkcí Období přenesením údajů z trvalého pracovního poměru. Funkci na vložení pracovníka do aktuálního měsíce je možné použít např. při nástupu pracovníka v době, kdy jsou měsíční data již založena. Pokud je pracovník již v měsíčních datech zařazen dojde k aktualizaci jeho měsíčního pracovního poměru hodnotami z trvalého pracovního poměru (všechny položky) i některých položek měsíčního dokladu (fond, odpracovaná doba, sazby příplatků, výplatní místo, členění - např. při opravě chybně zadaného datumu nástupu ho opravíte na jednom místě a přenese se dál, včetně přepočtu odpracované doby dle nově zadaného nástupu).
Popis položek Formulář pro zadání pracovních poměrů aktuálních = měsíčních obsahuje identické položky s formulářem pracovních poměrů trvalých, pouze jejich platnost je omezena na jeden konkrétní měsíc. Při generování nového období a tím kartotéky měsíčních pracovních poměrů jsou jednotlivé položky naplněny podle zadání v evidenci trvalých pracovních poměrů.
V této záložce evidenční stav ve formuláři trvalých pracovních poměrů se zadává mateřská dovolená jako druh evidenčního stavu. Postup při zadávání MD :
Související témata
|