Číselníky mezd a personalistiky |
Top Previous Next |
Seznam témat : Číselníky mezd
Umístění číselníků Číselníky mezd naleznete buďto v sekci číselníky ( )Umístění funkce nebo přímo u mezd ( ).
Funkce pro práci s číselníkem volitelných složek je umístěna v hlavním menu :Umístění funkce
Číselník volitelných složek mezd je určen pro zadání způsobu výpočtu mzdy a způsob jejího zdanění. Touto funkcí pořídíte číselník libovolných mzdových složek, které potřebujete vyplácet. U každé složky určíte její název a způsob výpočtu.
Popis položek U každé volitelné složky máme možnost nastavit si její výpočet a způsob zdanění tak, jak potřebujeme. Volitelné složky jsou dvojího druhu, jednorázové a opakovatelné (kód je v rozmezí 900a výše). Formulář pro zadání záznamu do číselníku volitelných složek Popis položek :
bezúplatné plnění slouží k evidenci bezúplatného plnění, které poskytuje zaměstnavatel pracovníkům, např. příspěvek na stravenky. Nikam se nepočítá, neovlivní výpočet mzdy, částka bude pouze zobrazena na výplatním lístku a mzdovém listu, protože nepeněžní benefity poskytované zaměstnavatelem je dle § 38j zákona o daních z příjmů nutné uvádět na mzdový list
U bodů 1-5,8,11,12,13,14 je možno následující položkou určit, zda se má počítat sociální a zdravotní pojištění.
Zadání souvztažností je totožné se zadáním u účetních předpisů. Ke každé položce je možné určit účetní souvztažnosti pro výstup do účetnictví. Je třeba uvést stranu MD i DAL. U položek, které jsou obsaženy v hrubé mzdě (nastavení ve způsobu výpočtu volitelné položky "danit s platem 1") jen stranu MD, na DAL je již účtována v hrubé mzdě. Položky s vytvořenou účetní souvztažností se již neuvádějí do účetního předpisu pro zaúčtování, jsou účtovány automaticky. Mzdové složky zde vytvořené můžete pracovníkům zadávat v měsíčních datech (plusem i mínusem) v záložce "volitelné složky". Při vyplnění konkrétní členění bude příslušná položka účtována na zadané konkrétní členění bez ohledu na zadání přepínače "člení se - nečlení se". Ale i toto konkrétní členění lze omezit podle délky zadáním organizační struktury.
Funkce pro práci s číselníkem volitelných složek je umístěna v hlavním menu :Umístění funkce V organizaci může být zavedena různá směnnost. Pokud používáte modul evidenci docházky Vision, je nutné jednotlivým pracovníkům přiřadit do pracovního poměru číslo kalendáře dle průběhu jeho směny. Kalendáře je možné využívat i bez docházky, pokud má pracovník přiřazen kalendář, jsou jeho měsíční data vyplněna dle tohoto kalendáře (fond pracovních hodin, odpracované dny a hodiny, dny náhrad za svátky, hodiny příplatků za svátky). Jelikož může být potřebné definovat několik různých kalendářů dle směnnosti, je nutné definovat Číslo kalendáře. Tato položka se potom přiřadí do pracovního poměru určeným zaměstnancům. Kalendáře jsou vhodné i pro vícesměnné nebo nepřetržité provozy, nerovnoměrnou pracovní dobu apod. Je možné přesně nadefinovat pro každý typ pracovní doby v jaké dny je směna a případně jaká (ranní, odpolední,noční), kdy je volno, kolik hodin se v jaký den pracuje apod. Tyto údaje se přenáší do měsíčních dokladů pracovníků při založení měsíce, t.j. program předvyplní odpracovanou dobu podle kalendáře. Pro organizace s pracovní dobou pondělí - pátek, které nepoužívají Evidenci docházky Vision, není nutné vyplňovat.
Popis položek Formulář pro zadání kalendáře Popis položek :
Při příchodu pracovníka s takovýmto kalendářem program pozná, jestli se jedná o ranní, odpolední či noční směnu, pak začátky a konce všech směn musí být vyplněny v úvodní obrazovce kalendáře. Každý den, kdy pracovník přijde, je mu doplněn fond pracovních hodin, vloženy přestávky dle nastavení v kalendáři a vypočtena docházka. Dny, kdy pracovník nepřijde, jsou považovány za nepracovní volné dny. Vzhledem k tomu, že nejsou v kalendáři vyplněny jednotlivé dny, není možné pro pracovníky s takovýmto kalendářem automaticky vkládat neukončené akce na další den. Další den není nikde definován, je to vlastně až ten den, kdy pracovník přijde opět do práce. Tedy ani při založení měsíce ve mzdách nejsou doplněny dny, hodiny ani fond, tj. přenáší se hodnoty z docházky. V kalendáři je možné zaškrtnout položku obecný kalendář a navíc také mít vyplněny i jednotlivé dny. Při založení měsíčních dat ve mzdách se použije nastavení z jednotlivých dnů kalendáře, pracovníkovi se vyplní dny, hodiny, svátky, fond. Docházka ale bude pracovat podle úvodní obrazovky kalendáře, nikoliv podle nastavení jednotlivých dnů. Při příchodu pracovníka s takovýmto kalendářem program pozná, jestli se jedná o ranní, odpolední či noční směnu (začátky a konce všech směn musí být vyplněny v úvodní obrazovce kalendáře). Tento obecný kalendář je vhodné použít pro pracovníky, kteří pracují na směny a mají pevně stanovený turnus, ale dochází k častému prohazování směn mezi pracovníky (místo na ranní pracovník přijde na odpolední apod.). Při otevření měsíčního souhrnu docházky se provede kontrola na vyplnění jednotlivých dnů v kalendářích a pokud existují nevyplněné kalendáře, zobrazí se upozornění s uvedením kalendářů, které je třeba doplnit. Stejné upozornění se zobrazí i při otevření prohlížeče kalendářů. Tím by mělo být zabráněno opomenutí, kdy uživatel nenastavil kalendáře pro další období. Od verze 163 existuje neveřejný parametr, který rozhoduje o kontrole obecných kalendářů. Standardně nebudou kontrolovány obecné kalendáře, zapnout jejich kontrolu lze takto: update dba.globals set value=1 where name='Do_kontrola_dnu_v_obec_kal' vypnout takto: update dba.globals set value=0 where name='Do_kontrola_dnu_v_obec_kal'
Jednotlivé dny Formulář pro zadání pro jednotlivé dny Popis položek :
Ostatní funkce Funkce kopírování jednotlivých dnů v určeném intervalu je určena pro usnadnění vyplnění délky pracovní doby v průběhu celého roku. Není nutné pořizovat ručně celý rok, ale stačí vyplnit první ucelený blok (např. od pondělí 31.12.2001 do neděle 6.1.2002) a zbytek kopírovat (např. od pondělí 7.1.2002 do konce roku 31.12.2002). Je možné kopírování opakovat, nejprve vždy dojde ke zrušení případných existujících záznamů v požadovaném intervalu a potom teprve k novému vložení.
Svátek je možno zadat jedním ze tří způsobů:
Zadáním "svátek" a "volno"
Zadáním "svátek" a "směna"
Upozornění k hlášení pro ÚP - pracovníci se ZPS: Pokud je index pracovní doby různý od 0, tak je při výpočtu přepočtených stavů pro ZPS použit jako fond pracovních hodin za rok "počet hodin týdně" děleno 5 krát počet pracovních dnů v roce. Tento výpočet je vhodný pro organizace, které mají více druhů pracovních dob (jednosměnný i vícesměnný provoz), výpočet přepočtených stavů pro ZPS proběhne pro každý typ pracovní doby zvlášť.
Docházka Do položky Automaticky naplňovat je možné vybrat volitelnou složku mzdy (jen povolenou v docházce, viz předchozí bod), Formulář číselníku "volitelné složky mzdy" - nastavení pro používání v modulu "docházka" která bude automaticky generována pracovníkům dle odpracovaných hodin podle tohoto kalendáře. Zadání z číselníku "volitelné složky mzdy" Příklad Např. je možné mít v číselníku volitelnou složku mzdy pro turnusové příplatky (hodinový příplatek), její kód vložit do položky Automaticky naplňovat a první den následujícího měsíce v 0:15 budou všem pracovníkům všechny odpracované hodiny v tomto kalendáři vloženy do turnusového příplatku i s hodinovou sazbou z číselníku a vypočtena hodnota příplatku (sazba z číselníku krát odpracované hodiny). Pokud bude zatržena položka Nepočítat příplatky za odpolední, tak nebudou počítány příplatky za odpolední. Jinak se příplatky počítají za období "Začátek" - "Konec".
Funkce pro práci s číselníkem volitelných složek je umístěna v hlavním menu :Umístění funkce Důležitý číselník ve mzdách, je to vlastně číselník srážek. Tomuto číselníku je třeba věnovat trochu více pozornosti. Obsahuje seznam srážek, které je možné přiřadit jednotlivým zaměstnancům, ale také seznam bankovních účtů sociálních úřadů a zdravotních pojišťoven, na které posíláme sociální či zdravotní pojištění, ale také účty pro odvody daní pro konkrétní organizaci. Tento číselník je nutné udržovat stále v aktuálním stavu, aby nedošlo k zaslání plateb na nesprávné bankovní účty.
Popis položek U číselníku srážek je důležitý kód srážky, který jednoznačně vymezuje o jakou srážku půjde. Mimo povinné údaje je možno doplnit ještě volitelné srážky ze mzdy pracovníka (do čísla 38), více účtů podnikových a další zdravotní pojišťovny.
Povinné druhy srážek
999 Ostatní - pro potřeby ČSSZ Kódy povinných srážek nelze rušit ani měnit
Názvy srážek pracovníků (0-38) jsou vypisovány do sestav (výplatní lístky, rekapitulace mezd) a je u nich možno nastavit účetní souvztažnosti pro zaúčtování do účetnictví. Pro každou položku v číselníku je možno vyplnit kód srážky, její název, název peněžního ústavu, účet, na který je srážka poukazována, variabilní symbol převodního příkazu, konstantní symbol převodního příkazu, specifický symbol a den splatnosti. Dále je možno vyplnit, z jakého účtu má být příslušná srážka uhrazena (v případě více podnikových účtů je možno např. daň uhradit z jiného účtu než zdravotní pojištění), není-li účet vyplněn, je platba prováděna z účtu podniku s kódem 'mzdy' (účetnictví - bankovní účty vlastní). Formulář pro zadání účtů Popisy položek:
Zadání analytiky pro zdravotní pojišťovny
Nastavení variabilního symbolu 2 je určeno pro označení číselníku účtů s kódem 39 a výše. Jedná se o možnost uživatelsky přidělit vsym2 (ve tvaru PPPPRRRRMM) při zaúčtování daní, sociálního a zdravotního pojištění... Praktický význam je pouze u replikačních systémů. Pokud se položka "Do VS2 RRRRMM" zaškrtne, tak se zároveň zpřístupní i položka "Prefix", automaticky naplněná hodnotou "0000". V případě potřeby lze prefix libovolně přepsat, zleva bude doplněn nulami na celkový rozsah 4 místa. V případě zaškrtnutí položky "Do VS2 RRRRMM" se do variabilního symbolu 2 doplní zadaný prefix, rok a měsíc ve tvaru PPPPRRRRMM, kde PPPP je prefix (předpona), RRRR rok a MM měsíc.
Vyplněním položky "konkrétní členění" v zadání souvztažností, bude příslušná srážka účtována na zadané konkrétní členění bez ohledu na zadání přepínače "člení se - nečlení se". Ale i toto konkrétní členění lze omezit podle délky zadáním organizační struktury. Je možné použít nejen pro konkrétní nákladové středisko při zaúčtování zákonného pojištění organizace, ale pro jakýkoliv jiný účetní případ. Zadání členění k souvztažnosti srážky
V číselníku účtů je pro pojištění organizace vyhrazen kód 100. Po doplnění bankovního spojení a účetních souvztažností bude při zaúčtování mezd za měsíce 3, 6, 9 a 12 vypočtené zákonné pojištění organizace přeneseno do účetnictví a následně do platebního kalendáře. V účetních souvztažnostech vyplníte účty pro MD a DAL, v položce "Konto MD pro zaúčtování na konci účetního období" vyplníte účet výdajů příštího období (účet 383), vyplnění ale není povinné. Pokud bude účtován poslední měsíc účetního období (např. při nastaveném účetním období na kalendářní rok je to měsíc 12) a položka "Konto MD pro zaúčtování na konci účetního období" bude vyplněna, bude strana MD účtována na konto uvedené v této položce.
Účetní souvztažnosti je možné nastavit POUZE pro účty s kódem 0-38 Zadání souvztažností je u účtů rozšířené o zadání variabilního symbolu 2. A to pouze v případě, kdy se budou položky dokladu tvořit jednotlivě. Formulář souvztažností
Popis položek:
Toto nastavení se týká s kódem 8 "výplata na účet" a dalších srážek kde má význam při dodržování zásad nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) - verze 187 a výš Číselník účtů - kód 8
Funkce pro prohlížení a úpravy číselníku pracovních poměrů jsou umístěny v hlavním menu :Umístění funkce Funkce číselník evidenčních stavů má význam pro výpočet mzdy. Pořízením hodnot v tomto číselníku a jejich přiřazením konkrétním pracovníkům je zásadně ovlivněn způsob výpočtu jejich mzdy.
Popis položek V číselníku je přednastaveno 19 základních evidenčních stavů, jejichž změna je povolena pouze administrátorovi. Formulář pro zadání evidenčních stavů Popis položek :
kódy přednastavených evidenčních stavů
Položky číselníku 0 - 19 jsou nastaveny programem pevně. Jejich význam je totožný s položkami systému Oskar. Položky od 20 je možné definovat uživatelsky.
Dovolená a evidenční stav 2 a 3: Při zakládání nového roku bude nastaven nárok a zůstatek dovolené pracovnicím na neplacené mateřské dovolené (v evidenčním stavu 3) na 0, do staré dovolené bude přenesen zůstatek z uzavíraného roku včetně případné nevyčerpané staré dovolené. Při přechodu z mateřské dovolené (evidenční stav 2) na neplacenou mateřskou dovolenou (evidenční stav 3) bude krácena dovolená za neodpracované dny, za prvních 100 dnů o 1/12, za každých dalších 21 dnů o 1/12. Při nástupu do zaměstnání (evidenční stav 0) z neplacené mateřské dovolené (evidenční stav 3), případně nástupu na mateřskou (evidenční stav 2) při narození dalšího dítěte, bude vypočten nárok a zůstatek dovolené dle zameškaných dnů do datumu nástupu do zaměstnání, resp. nástupu na mateřskou dovolenou. K výpočtu dovolené dojde pouze v případě vložení nového evidenčního stavu (0, 2), jemuž předchází evidenční stav 3. Před výpočtem se nejprve zobrazí dotaz, zda dovolenou nastavit, při kladné odpovědi se záložka "Dovolená" v pracovních poměrech aktivuje a v ní se vloží nové stavy dovolené. Funkce pro prohlížení a úpravy číselníku pracovních poměrů jsou umístěny v hlavním menu :Umístění funkce Funkce číselník pracovník poměrů je určen k výpočtu mzdy, statistice, odlišení různých typů pracovních poměrů. Číselník je přednastaven pro nejobvyklejší typy pracovních poměrů, jednotlivé přepínače jsou nastaveny podle platné legislativy pro konkrétní pracovně právní vztah. Další pracovní poměry je možné uživatelsky přidávat a nastavovat v nich způsoby výpočtu. Jednotlivé typy pracovních poměrů je možné sledovat samostatně v sestavách (např. rekapitulace mezd), je možné každý typ i samostatně účtovat na zvláštní účet - analytiku. Číselník pracovních poměrů je součástí instalační databáze, se zadanými položkami
Popis položek Způsoby výpočtu zdravotního pojištění, sociálního pojištění a doplatku do minimální mzdy pro jednotlivé pracovní poměry může změnit jen administrátor. Doplnění nových pracovních poměrů a jejich nastavení je přístupné každému uživateli. Popis formuláře pro zadávání číselníku pracovních poměrů Popis položek :
typy a označení pracovních poměrů
Odpočet základní nezdanitelné částky lze ovlivnit pomocí položky odpočet.
Nastavení položky "Druh pracovně právního vztahu" záleží na době vzniku pracovního poměru. Do roku 2006 Pro nastavení položky "Druh pracovně právního vztahu" platí všechny možnosti bez omezení.
Od roku 2007 nový ZP již neupravuje vedlejší pracovní poměr a vedlejší činnost, které byly řešeny v §§ 69 až 71 starého ZP. Z tohoto důvodu byl upraven číselník pracovních poměrů. Všechny dosavadní možnosti zůstaly zachovány kvůli návaznosti na minulé roky, ale od roku 2007 by se již neměly používat druhá a třetí možnost z "Druhu pracovně právního vztahu" (vedlejší a souběžný pracovní poměr). V roce 2007 je třeba převést pracovníky z těchto pracovních poměrů na jiné, nikoliv změnou přepínače, ale vložením nového pracovního poměru do číselníku a jeho přiřazení konkrétním pracovníkům v trvalých pracovních poměrech roku 2007. Úprava vedlejších a souběžných pracovní poměrů pro rok 2007 - vytvořit NOVÉ pracovní poměry podle nových pravidel a převést příslušné pracovníky na tento nový pracovní poměr
V roce 2006 a starších tedy budou pracovníci zařazeni stejně jako byli v okamžiku výpočtu výplaty, v roce 2007 již budou zařazeni v jiném druhu pracovně právního vztahu. Pokud se jejich dřívější souběžný či vedlejší pracovní poměr změnil na normální pracovní poměr, tak u nového pracovního poměru přepnete přepínač na první možnost. Pokud došlo ke změně souběžného či vedlejšího pracovního poměru na dohodu, tak zvolíte poslední možnost (dohoda o pracích konaných mimo pracovní poměr). V tomto případě se aktivuje "zaškrtávátko" "Je uzavřen i pracovní poměr". Tuto volbu zvolte v případě, že tato nová dohoda nahrazuje původní souběžný pracovní poměr - vedlejší činnost, výpočet mzdy bude potom stejný jako v minulosti, zdanění těchto dohod proběhne společně na jednom výplatním lístku hlavního pracovního poměru.
Funkce pro prohlížení a úpravy číselníku pracovních kategorií jsou umístěny v hlavním menu :Umístění funkce Číselník pracovních kategorií určuje zda se nám do měsíčních dat po založení měsíce vyplní automaticky odpracované hodiny, fond pracovních hodin a odpracované dny, což nám později při zadávání měsíčních dat usnadní práci v tom, že se nám po zadání ostatních údajů (např. dovolené či nemoci) poníží odpracované hodiny. Dle nastavení číselníku pracovních kategorií lze sledovat mzdové náklady na jednotlivé pracovní kategorie, řídit různé tiskové sestavy apod. Kategorie si určíte libovolně, dle Vašich zvyklostí. V číselníku je možno pro každou kategorii nastavit, zda se mají vyplňovat hodiny časové, úkolové nebo nic, jestli se má vyplňovat fond pracovních hodin a odpracované dny. Pokud zvolíte, že se má vyplňovat fond pracovních hodin, odpracované dny a hodiny, tak měsíční doklad bude vyplněn, jako by pracovník celý měsíc (případně jeho část při nástupu nebo výstupu v průběhu měsíce) pracoval. V měsíčním dokladu potom stačí zadávat jen neodpracovanou dobu (dovolená, neplacené volno...), program automaticky zkrátí odpracované dny i hodiny o zadanou neodpracovanou dobu. Také je možné zvolit, že dny ani hodiny se vyplňovat nemají, potom je třeba měsíční doklad vyplňovat celý ručně. Popis položek Formulář pro zadání pracovních kategorií Popis položek :
Funkce pro prohlížení a úpravy číselníku pracovních kategorií jsou umístěny v hlavním menu :Umístění funkce Pokud organizace používá pro stanovení platu pracovníků systém platových stupňů a tříd, je možné použít dodávaný číselník platný pro rozpočtovou sféru, nebo číselník libovolně upravit.
Funkce pro prohlížení a úpravy číselníku funkcí jsou umístěny v hlavním menu :Umístění funkce
Slouží ke snadnějšímu vyplňování pracovních poměrů, přiřazením funkce pracovníkovi se automaticky doplní i všechny další údaje z číselníku funkcí (plat, prémie, příplatky, pracovní kategorie ...). Při úpravě jakékoliv položky v číselníku funkcí je možné změnu promítnout do pracovních poměrů. Na základě číselníku funkcí jsou doplněny informace do pracovních poměrů. Příklad Při změně základního platu není třeba provádět úpravu platu u všech pracovníků, ale stačí ji provést pouze v číselníku funkcí u příslušné funkce, tím dojde také k aktualizaci základního platu u všech pracovníků, kteří jsou zařazeni v této funkci.
Možnosti prohlížeče Funkce pro práci s číselníkem funkcí jsou umístěny v záhlaví prohlížeče číselníku funkcí. Funkce určena pro aktualizaci konkrétních pracovních poměrů hodnotami uvedenými v aktuálně nastaveném záznamu nebo pro všechny vybrané. Vyvolání funkce provede stiskem levého tlačítka myši na tlačítku nebo použitím kombinace kláves SHIFT + F2.
Potvrzení aktualizace pracovních poměrů
Popis položek U každé funkce je možné také zadat plánový počet pracovníků, skutečný stav pracovníků zařazených v dané funkci v aktuálním měsíci se zobrazuje automaticky. Ke každé funkci je možné doplnit i pracovní náplň, která se potom může využít v sestavách, např. při tisku pracovní smlouvy. Základní údaje Formulář pro zadávání položek číselníku funkce
Popis položek:
Záložka Pracovní náplň Popis položek :
zápis popisu funkce
Záložka Volitelné metriky Zde je možné pro každou funkci nadefinovat metriky, buď jednotlivě, nebo přiřadit celou sadu metrik. Metriky se automaticky doplní do měsíčních dat pracovníkům, zařazeným v příslušné funkci, při založení nového mzdového období.
Funkce pro prohlížení a úpravy číselníku věrnostní přídavek horníků jsou umístěny v hlavním menu Umístění funkce
Popis položek Věrnostní příplatek horníků je určen pro speciální režim výpočtu mezd. Formulář pro zadání číselníku
Funkce pro prohlížení a úpravy číselníku úkolové normy jsou umístěny v hlavním menu :Umístění funkce
Popis položek Číselník úkolových norem je určen pro speciální režim výpočtu mezd. Formulář pro zadání číselníku
Funkce pro prohlížení a úpravy číselníku zaručená mzda jsou umístěny v hlavním menu :Umístění funkce
NEJNIŽŠÍ ÚROVEŇ ZARUČENÉ MZDY
V § 112 se do zákoníku práce zavádí nová veličina a to tzv. „zaručená mzda“. Tento pojem nahrazuje dosud používané minimální mzdové tarify. Nejnižší úroveň zaručené mzdy a podmínky pro její poskytování zaměstnancům, jejichž mzda není sjednána v kolektivní smlouvě a pro zaměstnance, kterým se za práci poskytuje plat, stanovila vláda nařízením ve výši a podle složitosti, odpovědnosti a namáhavosti prací takto:
V ORGANIZACÍCH, KDE JE MZDA SJEDNÁNA V KOLEKTIVNÍ SMLOUVĚ, PLATÍ TO, CO JE V NÍ SJEDNÁNO! TZN., ŽE MŮŽOU BÝT SJEDNÁNY I ČÁSTKY ZARUČENÉ MZDY NIŽŠÍ NEŽ V TOMTO NV Při neodpracování příslušné pracovní doby nebo při zkrácené pracovní době se u zaměstnanců s měsíční mzdou sazba nejnižší úrovně zaručené mzdy snižuje úměrně odpracované době. Popis položek Formulář pro zadání zaručené mzdy Jelikož v tabulce je stanovená nejnižší úroveň zaručené mzdy stanovena pro 40-ti hodinovou týdenní pracovní dobu, je třeba v případě jiné délky týdenní pracovní doby přepočíst nejnižší úroveň zaručené mzdy na jednu hodinu. Výpočty jsou vždy zaokrouhlovány směrem nahoru. Při jinak stanovené délce týdenní pracovní doby ve firmě je třeba provést přepočet dle vzorce: (40:stanovená týdenní pracovní doba) x příslušná sazba zaručené mzdy
Funkce pro prohlížení a úpravy číselníku stavu hodnocení jsou umístěny v hlavním menu :Umístění funkce Popis položek Formulář pro zadání stavů hodnocení Zde je možné zadat textovým popisem stavy používané v organizaci a nastavit u nich i barevné odlišení. Funkce pro prohlížení a úpravy číselníku sad hodnotících metrik jsou umístěny v hlavním menu :Umístění funkce Funkce slouží k usnadnění odměňování určitých kategorií pracovníků (funkcí). Lze pro každou funkci nastavit sadu metrik, které se pracovníkům přenesou do měsíčních dat a v nich se rozhodne, zda byly jednotlivé metriky splněny, splněny částečně či nesplněny. Lze použít např. u obchodníků, kteří jsou odměňováni podle plánu prodeje, nebo u skladníků, kteří jsou odměňováni dle výkonu skladu v tunách apod. Popis položek Formulář pro zadání metrik hodnocení Popis položek:
Umístění Funkce pro prohlížení a úpravy číselníků personalistiky jsou umístěny v hlavním menu :Umístění funkce
Nebo přímo v záložce Mzdy a Personalistika | Perosnalistika | Číselníky. Popis položek Číselníky personalistiky jsou určeny pro evidenci základních informací vázaných s potřebami personalistiky. Číselníky personalistiky mají téměř vždy shodnou strukturu. Struktura všech číselníků je shodná, samozřejmě mění se obsah podle druhu číselníku.
Popis položek společných pro všechny číselníky :
Pokud se údaj statisticky sleduje v ISPV, je třeba uvést v "Kód pro statistiku (ISPV)" příslušný kód. Jedná se např. o číselníky obory vzdělání, stupně vzdělání, vznik pracovního poměru. Formulář pro zadání dopravy Struktura všech číselníků je shodná, samozřejmě mění se obsah podle druhu číselníku. Popis položek Popis položek společných pro všechny číselníky :
Seznam číselníků personalistiky Číselník druhu dopravy do zaměstnání, uživatelsky nastavitelný, nepovinný údaj.
Číselník jazykových znalostí, uživatelsky nastavitelný, nepovinný údaj.
Číselník klasifikace zaměstnání (dříve KZAM-R, nově se používá CZ-ISCO). Je povinný pro respondenty informačního systému o průměrném výdělku (ISPV). Číselník je dodáván společně s programem a je při změnách aktualizován. V případě nutnosti je možná i jeho úprava uživatelem.
Číselník národností, uživatelsky nastavitelný.
Číselník oborů vzdělání. Je povinný pro respondenty informačního systému o průměrném výdělku (ISPV).
Číselník stupňů vzdělání. Je povinný pro respondenty informačního systému o průměrném výdělku (ISPV).
Číselník prohlídek, uživatelsky nastavitelný.
Číselník státní příslušnosti. Je povinný pro respondenty informačního systému o průměrném výdělku (ISPV).
Číselník důvodů ukončení pracovního poměru.
Číselník výjimek, nepovinný, uživatelsky nastavitelný.
Číselník místa výkonu činnosti, slouží pro daňové účely, hlášení na OSSZ a také je povinný pro respondenty informačního systému o průměrném výdělku (ISPV). Zadává se u jednotlivých pracovníků přiřazením členění (střediska), kde je místo činnosti uvedeno. Pokud uvedeno není, je shodné s místem činnosti zaměstnavatele. Číselník je určený ke sledování periodicky se opakujících školení. Mohou zde být zadávány i údaje pro absolvovaná školení či kurzy, které nezvyšují vzdělání. U prohlídek je možné zvolit interval opakování a případně i kolik dnů předem má program upozornit na termín opakování. Pokud je položka "Kolik dnů předem upozornit na termín opakování" vyplněna, program při spuštění upozorní na pracovníky, které je třeba vyslat na prohlídku. Upozornění se zobrazí všem uživatelům, kteří mají právo zápisu do tabulky prohlídek (mzpeprohlidky), ostatním uživatelům se nezobrazí. Popis položek V číselníku je výhodné evidovat pravidelně se opakující školení s možností školení navázat ke konkrétním zaměstnancům. formulář pro zadání školení Vznik pracovního poměru ( PP ) Uživatelsky nastavitelné, např. pracovní smlouva, jmenování apod. Má také význam pro statistiku (výstup pro ISPV), pokud je podnik zařazen do statistického zjišťování Trexima, tak je třeba do položky "kód pro statistiku (výstup pro ISPV)" doplnit kódy ze statistického číselníku CZICSE takto: Seznam kódů Uživatelsky definovatelný číselník řad výběrových řízení, zadává se řada a název výběrového řízení. Dále je zde možné nastavit schvalovací postupy při založení výběrového řízení a vložení uchazeče do tohoto výběrového řízení. Uživatelsky definovatelný číselník stavu žádosti uchazeče o zaměstnání, lze zadat typ, název a barvu, barevné odlišení je potom zobrazeno i v prohlížečích a formulářích uchazečů o zaměstnání. Uživatelsky definovatelný číselník stavu výběrového řízení, lze zadat typ, název a barvu, barevné odlišení je potom zobrazeno i v prohlížečích a formulářích výběrových řízení. Uživatelsky definovatelný číselník důvodů výběrových řízení, lze zadat typ, název a barvu, barevné odlišení je potom zobrazeno i v prohlížečích a formulářích výběrových řízení. Související témata |