Potvrzování vydaných objednávek |
Top Previous Next |
Seznam témat:
Evidence potvrzení položek vydaných objednávek se nachází přímo na dialogu položky objednávky na záložce "Potvrzení dodávek, příjemky/předpříjemky". Potvrzení dodávek objednané položky
Analogicky se evidují potvrzení objednaných služeb, a to na dialogu služby na záložce "Potvrzení". Potvrzení objednané služby
Funkce slouží k evidenci potvrzení toho, kdy, v jaké ceně a v jakém množství je dodavatel schopen dodat objednané položky. (V případě objednaných služeb se jedná o informaci, kdy a v jaké ceně je dodavatel schopen danou službu zrealizovat.)
Potvrzení objednaných položek se následně uplatňují při:
U potvrzení dodávky objednané položky se zadává:
Zároveň se zde zobrazují další důležité informace týkající se daného potvrzení dodávky:
Potvrzení dodávky objednané položky
Potvrzení lze vytvářet:
Pro rychlé potvrzení dodávky pořizované položky objednávky lze použít tlačítko Potvrdit (F3) přímo na dialogu položky objednávky. Tlačítko pro potvrzení dodávky položky objednávky
Po jeho stisku a po potvrzení akce uživatelem se v potvrzeních vytvoří nový záznam, do kterého se převezme množství, cena a termín dodání z položky objednávky. V případě, že již existuje nějaké potvrzení dané položky, systém zobrazí upozorňující hlášku. Vytvořené potvrzení pak lze dodatečně upravit ručně. Upozornění na větší potvrzené množství než je objednané
V objednávkové řadě lze navíc nastavit automatické potvrzování položek objednávky. V tomto případě systém automaticky po pořízení položky vydané objednávky vytvoří i odpovídající potvrzení. Toto nastavení má význam např. při automatické tvorbě plánu na přijatých objednávkách. Nastavení automatického potvrzování objednaných položek (v objednávkové řadě)
Při zaskladňování vydané objednávky (z hlavičky vydané objednávky pomocí funkcí Zaskladnit (F3) nebo Předpříjem (F10), z hlavičky příjemky pomocí funkce Příjem z VO (F3), nebo pořízením položky příjemky/předpříjemky ručně s vazbou na danou položku VO) se u položky příjemky/předpříjemky eviduje vazba na konkrétní potvrzení položky vydané objednávky, ze které položka příjemky/předpříjemky vznikla. Vazba položky příjemky na potvrzení položky vydané objednávky
V případě, že položka příjemky/předpříjemky vznikla přímo z položky vydané objednávky bez existujícího potvrzení, vytvoří se u položky objednávky tzv. "fiktivní" potvrzení, které slouží výhradně k napojení vytvořené položky příjemky/předpříjemky na konkrétní potvrzení. Toto "fiktivní" potvrzení nemá vyplněné potvrzené množství, cenu, ani termín. "Fiktivní" potvrzení položky objednávky
Pomocí potvrzení lze taky danou položku označit jako "zrušenou" - a to zadáním nulového potvrzeného množství. Označení položky jako "zrušená" zadáním nulového potvrzeného množství
"Fiktivní" potvrzení má jako množství uvedenou hodnotu NULL, což znamená, že dodavatelem nebylo potvrzeno konkrétní množství.
Příklad: Práce s potvrzením objednaného množství, průběh zaskladnění objednané položky U položky vydané objednávky se vytvoří potvrzení objednaného množství 100 ks (ručně nebo automaticky).
Po upřesnění od dodavatele se potvrzení rozdělí do 2 záznamů s odpovídajícím množstvím, cenou a termínem dodání.
Objednané množství se po dodání zaskladní (v daném příkladě nejprve do předpříjemky).
Po zkontrolování první dodávky se provede její zaskladnění.
Po zkontrolování druhé dodávky se provede i její zaskladnění a objednaná položka je pak kompletně dodaná (vyřízená).
U potvrzení provedení objednané služby se zadává:
Potvrzení služby
Po realizaci služby se její převzetí poznačí do speciální evidence (na dialogu služby). Potvrzení a převzetí služby
Související témata Sledování stavu vydané objednávky Plán rezervací na přijatých objednávkách Označení položky jako "zrušená" Automatické zaskladnění vydané objednávky
|