Události

Top  Previous  Next

Seznam témat:

použití funkce

popis funkce

omezení, podmínky provozu

návaznosti

Použití funkce

Události jsou jádrem celé funkcionality kalendáře. Nesou informaci o tom, co se má stát, kdy se to má stát a kdo se toho zúčastní. Kalendář přehlednou formou tyto události zobrazuje. Události však lze zobrazit i standardní formou pomocí prohlížeče. Ten je umístěn v menu Workflow | Firemní kalendář | Události

Umístění prohlížeče událostí v menu

Prohlížeč událostí

Popis funkce

Ať už přistupujeme k událostem z prohlížeče nebo z kalendáře, vždy se otevře stejné dialogové okno události

Dialogové okno události

Klíčové parametry události:

Typ

- určuje, jakým způsobem se bude s danou událostí zacházet. Podrobněji jsou parametry typu události rozepsány v samostatném oddíle.

Termín

- tato oblast umožňuje nastavit dobu konání události, opakování a upozornění na událost. Po kliknutím na ikonu opakování se zobrazí dialogové okno s parametry opakování

Dialogové okno s parametry opakování

Čas události je převzat s pořizované události. V oddíle Způsob opakování lze nastavit frekvenci, v oddíle Rozsah opakování dobu, po kterou se událost má opakovat.

Účastníci

V události mohou figurovat 3 typy rolí účastníků:

- administrátor je osoba (uživatel systému s vazbou na číselník kontaktů vlastní firmy), která pořídí událost a má možnost měnit parametry existující události. Uživatel s právy administrátora může upravovat libovolnou událost, i když v ní nefiguruje. Kromě toho lze v parametrech kalendáře pořídit množinu univerzálních administrátorů, kteří mohou rovněž administrovat libovolnou událost. V události může být více administrátorů a zároveň musí být minimálně jeden.

- účastník je buď záznam v kontaktech (nemusí být uživatelem systému ani nemusí být z vlastní firmy) nebo v číselníku zdrojů.

- na vědomí je záznam v kontaktech (z logiky věci by to měl být kontakt vlastní firmy).

Role účastníků lze měnit kliknutím na čtvereček v příslušném sloupci a řádku prohlížeče

Účastníci události se zobrazením rolí

Tlačítka Na vědomí a Přizvat účastníky umožní přidání účastníků události s přednastavenou rolí. Pro výběr je k dispozici duální dialog, ve kterém se z nabízených kontaktů (zdrojů) v levém okně vybírají požadovaní účastníci

Podobným způsobem pracuje i tlačítko pro přidávání podřízených do události. Po kliknutí na něj se zobrazí duální dialog s přednastaveným filtrem na podřízené pracovníky.

Omezení, podmínky provozu

Duální dialog pro výběr účastníku události

Jedná se o univerzální nástroj (použitý na mnoha místech systému) pro výběr množiny záznamů. Vybrané záznamy jsou v levém okně vybarveni červeně a zároveň přesunuty do pravého okna. Výběr se děje v levém okně buď dvojklikem na požadovaný záznam nebo klávesou Insert nebo kliknutím na tlačítko Přidat do seznamu. Odebírání vybraných záznamů se odehrává v pravém okně pomocí klávesy Delete nebo kliknutím na tlačítka Odebrat ze seznamu nebo Odebrat vše.

Duální dialog pro výběr účastníku události

Na rozdíl od standardního nástroje je ve spodní části levého okna umístěn oddíl, ve kterém lze vyfiltrovat zobrazené záznamy. Možnosti:

nefiltrovat - k dispozici jsou všechny kontakty, které mají na záložce Zařazení pracovníka zaškrtnut parametr Účastník workflow (porady, úkoly, kalendář). V případě, že se vybírají účastníci události, jsou mezi zobrazenými záznamy i zdroje, které mají zatrženo použití v kalendáři a nemají vazbu na výrobní pracovníky. V seznamu účastníků (i při výběru nových účastníků) jsou zdroje označeny zaškrtávátkem ve sloupci Zdroj

Dialogové okno kontaktu se záložkou Zařazení pracovníka a zaškrtnutým parametrem Účastník workflow

Dialogové okno zdroje se zaškrtnutým použitím v kalendáři

celý projekt - tato volba je k dispozici pouze v případě, že událost má vazbu na projekt. Do množiny kontaktů, které jsou k dispozici, jsou zahrnuty členové projektového týmu (nad celým projektem), zadavatelé a garanti z celého projektu a případně naplánované zdroje (musí mít samozřejmě zaškrtnuto použití v kalendáři).
prvek projektu - tato volba je k dispozici pouze v případě, že událost má vazbu na projekt. Množina kontaktů je analogická jako v předchozím případě s tím rozdílem, že se neprochází celý projekt, ale pouze vybraný prvek projektu
zakázku - tato volba se nabízí v případě, že událost má vazbu na zakázku. V množině kontaktů, které jsou k dispozici je obchodník + realizátor zakázky a případně zdroje naplánované na zakázku (musí mít samozřejmě zaškrtnuto použití v kalendáři).
Vybírat i z externích kontaktů - v tomto případě jsou k dispozici všechny kontakty, které se mohou používat.
Podřízení pracovníci - ze záznamů vybraných pomocí předchozích filtrů ponechá jen ty, které splňují podmínku, že se jedná o kontakty vlastní firmy a jako takoví jsou podřízeni přihlášenému uživateli.

Návaznosti

Kalendář

Typy událostí

Schvalování událostí