Ovládání prohlížečů (browserů) |
Top Previous Next |
Seznam témat: Filtrace a vyhledávání záznamů Klávesové zkratky pro ovládání Základní zobrazení a editace dat v systému Vision ERP jsou realizovány tzv. prohlížeči (browsery). Tyto prohlížeče zobrazují data obvykle v tabulkové podobě, kde:
Každý prohlížeč disponuje vlastní pracovní lištou, která obsahuje množinu dostupných funkcí pro práci se záznamy. Pozastavením kurzoru myši nad odpovídajícím symbolem je zobrazen krátký informativní popisek k dané funkci. Každý prohlížeč obsahuje v horní části vodorovnou lištu se základní sadou funkcí:
V levé části je pak svislá vysouvací nabídka se seznamy variant, tiskových sestav a dalších uživatelských funkcí asociovaných s daným prohlížečem: Popis jednotlivých funkcí
Vzhled pracovních lišt je shodný pro všechny prohlížeče, avšak některé prohlížeče mají tuto lištu doplněnou o další funkce, specifické pro danou agendu či závislé na oprávněních aktuálního uživatele. Množina funkcí je rovněž dostupná v rámci kontextové nabídky, po klepnutí pravým tlačítkem myši nad příslušným prohlížečem. Některé prohlížeče nabízejí jeden či více speciálních panelů zobrazujících doplňující informace k aktuálně zvolenému záznamu. Obsah panelu se tak automaticky aktualizuje po každé změně aktuálního záznamu. Typicky jde o různé detailní či statistické údaje, které není vhodné zobrazovat přímo v rámci tabelárního seznamu. Panely jsou dostupné přes kontextovou nabídku, po klepnutí pravým tlačítkem myši nad příslušným prohlížečem a volbou položky Panely. Panely v prohlížeči
Pohyb v seznamu položek prohlížeče Po položkách prohlížeče se lze snadno pohybovat jak myší, tak i pomocí kláves a klávesových zkratek:
Klepnutím na záhlaví sloupce dojde k setřídění vzestupnému množiny podle údajů v příslušném sloupci. Opakovaným klepnutím na již setříděný sloupec se změní smysl setřídění na opačný. Podržením klávesy Shift lze docílit seřazení podle více než jednoho sloupce.
Přemístit sloupec na jinou pozici lze prostým přetažením záhlaví sloupce pomocí levého tlačítka myši. Další operace se sloupcem jsou přístupné přes kontextovou nabídku, po klepnutí pravým tlačítkem myši na záhlaví sloupce. Lze zde sloupec skrýt, přemístit či automaticky upravit jeho šířku.
Řadu operací lze provádět s několika záznamy najednou. Označit současně více záznamů lze těmito způsoby:
Mezi typické operace s více záznamy patří odstraňování, tisk, export či výpočet součtů.
Označování více záznamů Filtrací se rozumí operace k zúžení množiny zobrazovaných záznamů v prohlížeči na základě zadání podmínek výběru. Filtrovat záznamy lze dvojím způsobem:
V prohlížečích systému Vision ERP jsou zabudovány pokročilé funkce pro vyhledávání. Rozlišujeme základní dva způsoby hledání dat:
Možnosti zadání filtru při vyhledávání U velkých datových množin se doporučuje dát přednost selektivnímu vyhledávání (filtraci) před sekvenčním hledáním, které může vést k delším odezvám. Další možností je množinu nejprve selektivním vyhledáváním zmenšit a teprve pak aplikovat sekvenční hledání. Příklad: Ve sloupci "Obec" vyhledáváme všechny záznamy, které vyhovují podmínce "Brno".
Postup:
Výběr všech záznamů v seznamu obcodních partnerů ve sloupci "obec"="brno*"
Tip Aktuální filtr lze uložit pro příští opakované použití otevřením panelu s editorem filtru (Ctrl+F) a použitím funkce Další možnosti - Uložit jako.
Klávesové zkratky při vyhledávání
V případě použití operátoru s maskou lze využít zástupné znaky:
Příklad: Zadání: *271?
Nastavení parametrů (možnosti) V předchozí části tohoto manuálu jsme si vysvětlili možnosti úprav uživatelského zobrazení formulářů a jejich položek. Předpokládali jsme, že pokud máte nastaven vzhled nějakého formuláře podle svých potřeb (např. pořadí sloupců, jejich šířka, eventuelně i řazení záznamů a právě aplikovaný filtr aj.), budete zřejmě v řadě případů požadovat, aby se tato práce neztratila při opuštění programu. Proto má každý formulář připojen ovládač svých vlastností – tím je umožněno nastavit dílčí parametry tak, aby vám jeho chování co nejvíce vyhovovalo. Toto nastavení bude platit pouze pro aktuálně přihlášeného uživatele. Ostatních uživatelů se nijak nedotkne. Okno pro definici parametrů formuláře vyvoláte tlačítkem
Část "Potvrzení" Odstranění vět - je-li volba vybrána, uživatel bude při každém pokusu o mazání dotázán, zda opravdu chce tuto akci provést. Stornování změn - je-li volba vybrána, uživatel bude při každém opuštění dialogu bez uložení dotázán, zda chce opravdu přijít o právě provedené změny (tato vlastnost se týká hlavně dialogů). Část "Podržet pozici kurzoru po" Pokud nebudou dané volby zatrhnuté, přesune se vždy kurzor po jakékoliv akci na začátek tabulky. Při jejich zatrhnutí zůstane kurzor na aktuálním záznamu*. Část "Aktualizace" Tento parametr způsobí okamžité překreslení obrazovky (a tím i zobrazení poslední provedené změny) dle nastavené definice – tj. Po vložení záznamu, Po odstranění věty a Po úpravě věty. (Větou se zde myslí jeden záznam v databázi – tzn. obvykle jeden řádek v tabulce)*. Část "Vyhledávání" Zde můžete výběrem z možností nastavit podrobné podmínky pro vyhledávání:
Část "Ukládání konfigurace" Zde lze nadefinovat, které z naposledy nastavených vlastností si program po zavření zapamatuje:
Volba Nastavit pro všechny tabulky zajistí nastavení zvolených možností ve všech prohlížečích v rámci vašeho uživatelského účtu. *) Aktivace funkce může u rozsáhlých seznamů zhoršit odezvu programu. Související témata |