| Elektronická evidence tržeb (EET) na prodejní pokladně | Top Previous Next | 
| Seznam témat: 
 Podmínkou fungování je nastavení zasílání datových zpráv na portál elektronické evidence tržeb (EET). 
 Pro napojení prodejní pokladny na EET je nutné nastavit odpovídající parametry účetní řady. 
 
 Zejména jde o vazbu na registraci pokladního zařízení a v případě pověření (§ 9, odst.1 ZoET) taky DIČ pověřujícího: 
 
 U všech položek prodávaných na prodejní pokladně nutno nastavit, zda a jakým způsobem prodej položky podléhá EET: 
 
 
 
 Nastavení u zboží (na dialogu skladové položky) 
 
 Nastavení u obalu 
 
 Elektronické evidenci tržeb (EET) podléhá : 
 
 
 
 U poukázek nutno s ohledem na EET rozlišovat 2 případy jejich použití: 
 
 
 Vzhledem k tomu, že v rámci jednoho dokladu lze kombinovat jak položky podléhající EET, tak ty, které EET nepodléhají, celková částka dokladu nemusí nutně odpovídat částce, která podléhá evidenci v EET. 
 Identifikace položek podléhajících EET na dialogu pokladního prodeje 
 
 
 Zda doklad podléhá EET, se zjistí v okamžiku platby: 
 
 
 
 
 Pokud doklad podléhá EET, spočítá se tržba, která se bude evidovat v EET, částky ZD a DPH v jednotlivých sazbách a v případě platby pomocí víceúčelových poukazů (šeků/poukázek) vystavených prodejcem i částka "následného čerpání". 
 Příklad kombinované platby 
 
 Po "zaplacení" proběhne automatická registrace dokladu v EET a na účtence se vytisknou veškeré náležitosti dokladu evidovaného v EET. 
 Podmínkou fungování je nastavení zasílání datových zpráv na portál EET. Zákonná povinnost registrovat v EET doklady placené kartou skončila 1.3.2018. 
 Související témata Elektronická evidence tržeb (EET) - postupy Nastavení zasílání datových zpráv na portál EET Vlastní víceúčelové poukazy (šeky/poukázky) Přijetí zálohy a její vyúčtování 
 
 |