Elektronická evidence tržeb (EET) na prodejní pokladně |
Top Previous Next |
Seznam témat:
Podmínkou fungování je nastavení zasílání datových zpráv na portál elektronické evidence tržeb (EET).
Pro napojení prodejní pokladny na EET je nutné nastavit odpovídající parametry účetní řady.
Zejména jde o vazbu na registraci pokladního zařízení a v případě pověření (§ 9, odst.1 ZoET) taky DIČ pověřujícího:
U všech položek prodávaných na prodejní pokladně nutno nastavit, zda a jakým způsobem prodej položky podléhá EET:
Nastavení u zboží (na dialogu skladové položky)
Nastavení u obalu
Elektronické evidenci tržeb (EET) podléhá :
U poukázek nutno s ohledem na EET rozlišovat 2 případy jejich použití:
Vzhledem k tomu, že v rámci jednoho dokladu lze kombinovat jak položky podléhající EET, tak ty, které EET nepodléhají, celková částka dokladu nemusí nutně odpovídat částce, která podléhá evidenci v EET.
Identifikace položek podléhajících EET na dialogu pokladního prodeje
Zda doklad podléhá EET, se zjistí v okamžiku platby:
Pokud doklad podléhá EET, spočítá se tržba, která se bude evidovat v EET, částky ZD a DPH v jednotlivých sazbách a v případě platby pomocí víceúčelových poukazů (šeků/poukázek) vystavených prodejcem i částka "následného čerpání".
Příklad kombinované platby
Po "zaplacení" proběhne automatická registrace dokladu v EET a na účtence se vytisknou veškeré náležitosti dokladu evidovaného v EET.
Podmínkou fungování je nastavení zasílání datových zpráv na portál EET. Zákonná povinnost registrovat v EET doklady placené kartou skončila 1.3.2018.
Související témata Elektronická evidence tržeb (EET) - postupy Nastavení zasílání datových zpráv na portál EET Vlastní víceúčelové poukazy (šeky/poukázky) Přijetí zálohy a její vyúčtování
|