Seznam témat:
umístění
popis licencování
nastavení
ostatní moduly
Licenční soubor obsahuje zakódované informace o možnosti a právech použití modulu pro uživatele.
Umístění
Funkce pro sledování a servisních prací s licenčním souborem najdete v hlavním menu :
Fyzicky je "licenční soubor" uložen v adresáři, ve kterém se nachází program .
Hlášení o uložení stahovaného souboru
Pokud používáte více databází, je důležité, abyste při stahování licenčního souboru byli přihlášeni k databázi, která je licencována jako hlavní. Rozumí se tím databáze, ve které je jako vlastní (domácí) firma označena společnost, se kterou byla uzavřena smlouva o poskytnutí licence Vision ERP. V případě přihlášení k vedlejší databázi se nemusí stažení licenčního souboru zdařit.
Popis licencování
Licenční soubor
Pro správný chod programu je od této verze potřeba mít nainstalovaný licenční soubor. Licenční soubor je XML dokument pojmenovaný nnnnnnnn.lic, kde nnnnnnnn je IČO majitele licenčního souboru. Soubor je podepsán elektronickým podpisem společnosti Vision. Soubor si může každý uživatel stáhnout přímo z prostředí systému Vision ERP (hlavní menu ).
Licenční soubor může mít omezenou platnost a je vždy určen pro konkrétní verzi programu (a všechny nižší). Při aktualizaci systému bude administrátor nově nucen stáhnout si i aktuální licenční soubor. Tato operace trvá řádově sekundy, takže nebude znamenat zvýšení pracnosti aktualizace.
Licenční model 2000
Licencování vychází z ujednání ve smlouvě o poskytování software. Hlídání rozsahu licencí spočívá v omezení funkcionality programu při překročení uživatelských práv.
Omezení funkcionality nemá jakýkoliv destruktivní účinek na data.
Způsob počítání přístupů vychází z aktuálního licenčního modelu, který říká, že společnost může určitou část systému (například set ekonomických a logistických okruhů) používat pro určitý počet současně přihlášených uživatelů. Je přitom lhostejné, odkud a prostřednictvím jakých prostředků je uživatel přihlášen.
Příklad
Má-li uživatel například zakoupen „Set ekonomických a logistických okruhů“ pro 10 uživatelů.
Program umožní 10ti pracovníkům současně pracovat s kterýmkoliv okruhem setu ekonomických a logistických okruhů (tj. CRM, Okruh účetních agend, Zásobování a sklady, Okruh personálních agend).
Analogicky to platí i pro výrobní okruhy.
Licenční model dále umožňuje, aby si zákazník koupil například n přístupů do „Setu ekonomických a logistických okruhů“ a m přístupů do „setu výrobních okruhů“ bez možnosti rozdělení na jednotlivé okruhy obsažené v setech. Jednotlivé sety jsou složeny z okruhů, jsou dále nedělitelné a to takto:
Set Ekonomických a logistických okruhů obsahuje okruhy (*)
• | Okruh personálních agend |
Set výrobních okruhů obsahuje
• | Sledování a řízení výroby |
Systém lze doplnit o další části aplikace, kterým se říká "doplňky".
Doplňky jsou licencovány samostatně.
Pokud nepoužíváte jiné licence než ty, které jsou zahrnuty v setu ekonomických a výrobních okruhů, nemusíte se zabývat přiřazením konkrétního setu konkrétnímu uživateli. Používáte-li i set výrobních okruhů, pak je žádoucí provést správné přiřazení. Přiřazení mohou provést samotní administrátoři. Jednotlivým uživatelům lze nastavit, které licence bude svým přihlášením spotřebovávat.
Lze tedy stanovit, že někteří z uživatelů budou blokovat jen licence „ekonomických a logistických okruhů", jiní uživatelé budou blokovat licence „výrobních okruhů“ a konečně někteří budou potřebovat oboje. Každopádně, počet současně připojených uživatelů, kteří blokují licence setu ekonomických okruhů, nemůže překročit velikost zakoupené licence pro set ekonomických okruhů. Analogicky to platí pro set výrobních okruhů.
Z toho plyne, že uživatelé, kteří se přihlašují do obou setů, blokují jak licenci setu výrobních okruhů, tak licenci setu ekonomických okruhů.
Administrátor by měl uživatelům nastavit jen ty sety, které uživatelé skutečně využívají, aby šetřil počtem zakoupených licencí a nevznikala umělá neodůvodněná potřeba dokupování dalších licencí.
Program při prvotní inicializaci nastaví všem uživatelů vše. Administrátor by toto nastavení měl správně optimalizovat.
V kombinaci s výše uvedeným platí, že celkový součet všech současně přihlášených uživatelů k jedinému databázovému serveru nesmí překročit velikost licence databázového serveru Sybase SQL Anywhere (ASA).
Z uvedeného lze vyvodit následující pravidla
1. Uživatel při svém přihlášení spotřebuje jednu licenci setu, který má přiřazen.
2. V jeden okamžik může být přihlášeno jen tolik uživatelů, jaká je velikost základní licence (též velikost „base“, též velikost licence ASA).
3. Počet současně přihlášených uživatelů, kteří mají povolen přístup k jednomu setu, nemůže být větší, než je pro daný set definováno v licenčním souboru. Uživatel, který svým přihlášením překročí limit, má zablokovanou funkcionalitu některých částí dotčených modulů.
4. Agendy, které mají v licenčním souboru počet přístupů roven nule, jsou pro kteréhokoliv uživatel nepřístupné. Chovají se jako demoverze.
Licenční model 2011
Licenční model 2011 v základu vychází z předchozí logiky licencování. Celý informační systém je rozdělen na více nezávislých částí a je z toho důvodu zavedena i nová terminologie.
Licencování vychází z ujednání ve smlouvě o poskytování software.
Licencování spočívá v omezení funkcionality programu při překročení uživatelských práv. Omezení funkcionality nemá jakýkoliv destruktivní účinek na data.
Způsob počítání přístupů říká, že společnost může určitou část systému používat pro určitý počet současně přihlášených uživatelů. Těmto částem se říká "moduly". Moduly odpovídají jednotlivým okruhům v modelu 2000. Při počítání přístupů je lhostejné, odkud a prostřednictvím jakých prostředků je uživatel přihlášen. Má-li uživatel například zakoupen modul „Ekonomika" pro 10 uživatelů, potom program umožní 10ti pracovníkům současně pracovat s kteroukoliv funkcí modulu „ekonomika“. Analogicky to platí pro kterýkoliv další modul.
Moduly (agendy)
Základ
Ekonomika
Mzdy a personalistika
Zásobování a sklady
CRM
TPV
Řízení výroby
Plánování výroby
Řízení projektů
Plánování projektů
Prodejní pokladna
Docházka
Porady
Spisová služba
Údržba
Půjčovna
Výrobní terminál
Archiv (připravuje se)
Výběr zaměstnanců
Procesy
eShop - klient (připravuje se)
MIS (připravuje se)
Rizika a neshody
Aplikační server
Model umožňuje, aby měl objednatel nakoupen různý počet přístupů do jednotlivých modulů. Současně je hlídán celkový počet konkurenčních přístupů do databáze, který je vyjádřen licencí k modulu „základ". Každý aktuálně přihlášený uživatel tedy používá modul „základ“ a jeden nebo více dalších modulů.
Příklad
Nejlépe je možno tento stav ukázat na příkladu firmy, která si zakoupí:
- | 2 přístup do modulu ekonomika |
- | 1 přístup do modulu mzdy a personalistika |
- | 5 přístupů do modulu sklady |
- | 6 přístupů do modulu CRM |
- | 2 přístupy do modulu výroba |
V tomto příkladu je součet přístupů 17. Reálně ale může nastat situace, kdy se systémem nebude nikdy pracovat více než 12 lidí, protože někteří lidé mají zkumulované funkce a pracují současně s více moduly. Licenční model tuto situaci řeší prostřednictvím modulu "základ". Objednateli stačí v tomto příkladu jen 12 modulů "základ".
Z uvedeného lze vyvodit následující pravidla:
1. Každému uživateli může být přiřazeno libovolné množství zakoupených modulů.
2. Uživatel při svém přihlášení spotřebuje jednu licenci každého modulu, který má přiřazen.
3. V jeden okamžik může být k celému systému přihlášeno jen tolik uživatelů, jaká je velikost licence modulu „základ“ (často je to shodné s velikostí licence ASA).
4. Počet současně přihlášených uživatelů, kteří mají povolen přístup ke konkrétnímu modulu, nemůže být větší, než je pro daný modul definováno ve smlouvě (stejný počet se přenáší i do licenčního souboru). Uživatel, který svým přihlášením překročí limit, má zablokovanou funkcionalitu některých částí dotčených modulů.
5. Okruhy, které nejsou licencovány jsou pro kteréhokoliv uživatel nepřístupné nebo se chovají jako demoverze (mají omezen počet záznamů).
Přiřazení (viz bod. 2) mohou provést samotní administrátoři. Jednotlivým uživatelům lze nastavit, které licence bude svým přihlášením spotřebovávat a lze tedy stanovit, kteří uživatelé budou blokovat které licence. Každopádně, počet současně připojených uživatelů, bez ohledu na počet nakoupených licencí jednotlivých modulů, nemůže překročit velikost zakoupené licence „základ“. Program při prvotní inicializaci nastaví všem uživatelů vše. Administrátor by toto nastavení měl správně optimalizovat.
V kombinaci s výše uvedeným platí, že celkový součet všech současně přihlášených uživatelů k jedinému databázovému serveru nesmí překročit velikost licence databázového serveru Sybase SQL Anywhere (ASA).
Spojení licenčních modelů
Licenční modely používají různou terminologii pro jednotlivé části systému. Obsahové vymezení jednotlivých částí je však shodné. Následující tabulka mapuje použitou terminologii u obou modelů.
Tabulka vyjadřuje i vztah Set Ekonomických a logistických okruhů a modulů rozdělených dle modelu 2000. Set Ekonomických a logistických okruhů je dle modelu 2000 základním licencovanou jednotkou. Obsahuje následující okruhy a "základ"
• CRM (podle modelu 2011 modul CRM)
• Okruh účetních agend (podle modelu 2011 modul Ekonomika)
• Zásobování a sklady (podle modelu 2011 modul Zásobování a sklady)
• Okruh personálních agend (podle modelu 2011 modul Mzdy a personalistika)
• Obecné vlastnosti (podle modelu 2011 modul Základ)
Dle modelu 2011 se jednotlivé moduly licencují samostatně.
Oba licenční modely (stávající model 2000 i nový model 2011) jsou kompatibilní obsahově, nikoliv obchodně. Není možné obchodně míchat dříve zakoupené licence s nově prodávanými licencemi. Obecně platí, že dříve zakoupená práva zákazníkům zůstávají v nezměněné podobě. Nelze například v licencích zakoupených dle modelu 2000 snižovat počet licencí po jednotlivých modulech (dříve okruzích). Pokud si objednatel, který má podle modelu 2000 nakoupen určitý počet licencí, dokoupí další licence podle modelu 2011, tak se mu zvýší počet licencí o dokoupené moduly. Opět to lze ukázat na příkladu.
Společnost dříve nakoupila 5 licencí setu ekonomických a logistických okruhů. To znamená, že 5 uživatelů současně může pracovat s kterýmkoliv okruhem celého setu. Nyní potřebuje dokoupit licenci pro jednoho obchodníka. Dříve by musela nakoupit celou jednu licenci celého setu. Nyní může dokoupit jen modul „CRM“ a jednu licenci „základu“, protože se určitě zvýší i počet současně pracujících uživatelů o jedna. Ve výsledku to znamená, že pět lidí současně může pracovat s kterýmkoliv modulem (dříve okruhem) a jeden uživatel může navíc pracovat s modulem CRM.
Výjimky
Docházka
Modul docházka je licencován podle počtu pracovníků, kteří jsou v daném měsíci tímto modulem registrováni. Zakoupením jedné licence uživatel získává současně jeden přístup k administrativní části docházky. Pokud by uživatel potřeboval více přístupů, lze každý další dokoupit samostatně.
Nastavení
Nastavení uživatelů
Aby bylo možno sledovat, který uživatel bude spotřebovávat které licence, byla rozšířena evidence uživatelů ("dba.gusers") o připojenou tabulku se seznam přiřazených agend. Administrátor systému má možnost zjistit, kolik uživatelů spotřebovává kterou licenci viz následující obrázek (formulář naleznete v hlavním menu )
Získání informací o "spotřebě" licencí
Pomocí tohoto dialogu můžete svůj licenční soubor aktualizovat nebo kontaktovat obchodní oddělení společnosti Vision Praha s.r.o. Pokud uživatel zvolí možnost „stáhnout licenční soubor“, potom program ihned stáhne soubor z centrálního úložiště (musíte mít připojení k internetu).
Stažený soubor je nutné uložit do adresáře, ve kterém se nachází program vision32.exe. Po té je nutné program restartovat.
Hlášení o uložení stahovaného souboru
Potřebujete-li zjistit, kteří uživatelé „spotřebovávají dané licence“, můžete na daném licenčním okruhu zvolit funkci Podrobnosti.
Informace o licencích
Pomocí tlačítka Zařadit, resp. Vyjmout nyní můžete přidávat (odebírat) uživatele, kteří budou tuto licenci spotřebovávat při svém přihlášení.
Potřebujete-li kontrolovat každého uživatele samostatně, lze použít . Zde můžete uživatelům přiřazovat čerpání licencí se stejným efektem jako byste to dělali výše uvedeným postupem. Jedná se tedy pouze o jiný způsob přiřazování spotřeby licencí jednotlivým uživatelům.
Příklad
Uživatel "test" může vstupovat do modulů „Řízení projektů" a „Set Ekonomických a logistických okruhů" a zároveň svým přihlášením z obou těchto licencí spotřebuje jeden přístup.
Nastavení čerpání licencí pro daného uživatele Správcem uživatelů
Pokud je to žádoucí, může si uživatel sám při přihlášení aktivovat čerpání dalších okruhů, nad rámec množiny, kterou mu přiřadil administrátor. Takto provedená volba má dočasný charakter. Znamená to, že se uplatní pouze do okamžiku odhlášení uživatele. Tuto možnost danému uživateli musí administrátor explicitně povolit pomocí Správce uživatelů v možnostech účtu. Ve výchozím stavu není povolena.
Dočasné čerpání dalších okruhů při přihlášení
Povolení dočasného čerpání dalších licenčních okruhů konkrétnímu uživateli
Způsob omezení
Při překročení nebo nedostupnosti licence pro daný okruh je funkčnost systému v dotčené oblasti omezena. Typicky to znamená, že prohlížeč znemožní vkládání, odstraňování a editaci záznamů. Tento stav je indikován ve stavovém řádku prohlížeče. Při pokusu o editaci věty se editační okno zobrazí, ale není možné v něm provádět změny.
Indikace omezené funkčnosti v prohlížeči
Rozsah licencí podrobně
Následující rozdělení platí pro oba licenční modely. Poznámky upřesňují pro který model název platí.
Základ
• | Přístup k následujícím nástrojům systému IS Vision ERP |
Editor a správce skriptů
Editor a správce sestav
Správce binárních dokumentů
Přístup k obecným číselníkům (menu – číselníky - obecné)
Přístup k číselníkům členění (menu – číselníky - členění)
Přístup k číselníkům číslování účetních dokladů (menu – číselníky – číslování dokladů)
Workflow – Úkoly a případy workflow (mimo schvalovací postupy)
Konfigurace – (kompletní obsah „menu - konfigurace“)
Nástroje – elektronická podání
Nástroje – importy, exporty (tvorba importních profilů, využití zabudovaných exportů)
Nástroje – editor konfiguračního slovníku
Nástroje – správce uživatelů
Nástroje - sledování změn
Nástroje – Zálohování databáze
Nástroje – (kalendář, kalkulačka, textový editor, uspořádání oken)
Nástroje – Přehled úloh
Dokumentace, nápověda a připojení ke znalostním databázím
Funkce, které navazují na jiné moduly, pracují omezeně podle zakoupených licenčních práv.
Ekonomika (součást okruhu účetních agend)
• | Základní evidence obchodních partnerů |
Totožné s „CRM – Obchodní partneři a záznamy o jednání s obchodními partnery“ Přitom přístup do evidencí CRM (nabídky, obchodní příležitosti, zakázky, přijaté objednávky, vydané objednávky, projekty, poptávkové řízení, marketingové akce, prodejní pokladny, evidence dokumentů) je pouze pro čtení a pouze prostřednictvím editačních formulářů „Obchodní partner" a „Historie jednání".
• | Knihy účetních evidencí, pokladna, banka |
Zálohové faktury přijaté
Účtování kurzových rozdílů
Účtování běžných účetních dokladů
Účtování bankovního výpisu
Účetní závěrka
Účetní knihy
Plánované účetní doklady
Stornování dokladu (do téhož dokladu, do jiného)
Konta
Obecný případ účetního dokladu - zobecnění účtování dokladu
Souvztažnosti a jejich nastavení a použití
Řady účetních knih, nastavení
Schvalování účetních dokladů
Použití zálohy
Likvidace a opravy likvidace
ISDOC - Import přijatého plnění
Závěrka DPH
Daňový doklad z úhrady zálohy
Přijaté plnění - postoupení došlé faktury
Přijaté plnění (tuzemsko. Dovoz, EU, ...)
Souhrnný doklad tuzemského přijatého plnění
Koeficient u přijatého plnění a uplatnění odpočtu DPH §19
Souhrnná hlášení
Použití DD z úhrady zálohy, vypořádání daní
Registrace k dani v jiném čl. státě EU
Pořízení DF pomocí příjemky
Slovenské DPH a § 53
• | Saldokonta a platby, platební kalendáře, elektronické bankovnictví, leasing |
Saldokonto
Splátkový kalendář
Přecenění pohledávek a závazků v cizích měnách
Zápočet vzájemných pohledávek a závazků
Platební bilance firmy
Platební kalendář
Elektronické bankovnictví
Převodní příkazy
Pravidelné platby, o nichž se předem neúčtuje
• | Finanční rozbory a plánování |
Měsíční souhrny
Finanční analýza podniku ve Vision ERP
Nástroje pro tvorbu a údržbu měsíčních souhrnů a plánování
Měsíční souhrny a finanční plánování
Plán a rozpočet
Finanční rozbory a plánování
• | Nástroje pro údržbu dat účetnictví a základní nastavení účetnictví |
Nástroje pro údržbu dat
Obecný import účetních dokladů
Organizační členění, zakázky, další, činnosti
Restrikce a povolení
Parametry
Číslování účetních dokladů
Číselníky - popis
Sledování umístění
Dodatečné přiznání
Evidence vozidel
Hromadné přepočty
Roční zpracování
Přiznání k dani
Opravné přiznání
Slevy
Zálohy a vyrovnání silniční daně
Vytvoření informací pro výpočet silniční daně
Výpočet silniční daně
Zpracování daňových odpisů - roční
Zpracování odpočtu DPH
Zpracování vyrovnání DPH
Výpočet vyrovnání DPH
Zpracování účetních odpisů - měsíční
Vyrovnání DPH
Omezení výpočtu odpisů v předchozích letech
Hromadné nastavení odpočtu DPH
Technické zhodnocení
Číslování karet
Dlouhodobý majetek - pohyby
Omezení výpočtu odpisů v aktuálním roce
Nová karta
Daňové odpisy - výpočet
Sledování investic
Hromadné opravy
Hromadné převody - umístění
Umístění dlouhodobého majetku
Potenciální technické zhodnocení
Hromadné vyřazení DM
Hromadný přepočet odpisů
Evidence dlouhodobého majetku
Hromadný převod karet dlouhodobého majetku do operativní evidence
Seznam karet dle identifikace databáze
Odpisy
Slučování karet
Odpisový plán
Odpisová kalkulačka
Likvidace faktur
Přeúčtování pohybů
Převod potenciálního technického zhodnocení na technické zhodnocení
Převod z investic do používání (dlouhodobý majetek)
Převody karet mezi organizačními jednotkami
Režim pozemky
Odpočet DPH
Operativní evidence
Číslování karet
Operativní evidence
Operativní evidence - filtr
Operativní evidence - umístění
Sledování umístění operativní evidence - členění, budovy, referenti,
Pořízení investic - pohyby
Pořízení investic
• | Základní nastavení evidence majetku |
Číselníky - popis
Parametry
Parametry vázané s kontem
Likvidace faktur
• | Fakturace (Dobropisy, vrubopisy a zálohové listy. Plánované doklady.) |
Totožné s „CRM – Uskutečněné plnění". Přitom přístup do číselníku skladových položek, číselníku obalů, položek výdejek, položek příjemek, položek přijatých objednávek, evidence projektů, evidence reklamací a evidence zakázek je pouze pro čtení a pouze prostřednictvím editačních formulářů účetních dokladů.
Modul (Agenda) ekonomika umožňuje přístup k primárním účetním dokladům (příjemka, výdejka, nedokončená výroba). Přístupy k dalším funkcím, které nejsou součástí modulu ekonomika, jsou pouze realizovány prostřednictvím dialogů ekonomiky a pouze pro čtení. Všechny tyto přístupy jsou pouze pro čtení a pouze prostřednictvím dialogových oken modulu ekonomiky. Funkce, které navazují na jiné moduly, pracují omezeně podle zakoupených licenčních práv.
Mzdy a personalistika (okruh personálních agend)
Zaúčtování mezd
Zaměstnávání cizinců
Výstup pro ÚP - povinný podíl pracovníků se ZPS
Výstup pro Českou spořitelnu
Výstup pro Českou poštu
Výpočet mzdy
Výplatní lístek
Výpočet průměrů
Vyúčtování daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti a z funkčních požitků včetně příloh
Odvod zákonného pojištění odpovědnosti zaměstnavatele za škodu při pracovním úrazu
Úkolová mzda
Volitelné složky mzdy
Nemocenské pojištění
Rekapitulace mezd
Jiná sazba
Měsíční data
Povinné pojistné
Srážky
Slevy na pojistném
Slevy na dani
Období
Legislativa
Nemoci
Vyúčtování daně z příjmů a srážkové daně
Funkce import přeplatků na dani
Statistika ISPV
Náhrady mzdy při pracovní neschopnosti
Dovolená při výstupu
Funkce roční zúčtování daně
Evidenční listy důchodového pojištění
Procentní náhrady mzdy
Pracovní poměry
OSSZ číselníky
OSSZ ONZ
OSSZ potvrzení
Přehled o výši pojistného
Důchodový věk
Osobní karty
Školení
Prohlídky
Parametry
Modul (agenda) umožňuje přístup též k číselníkům účetnictví. Všechny tyto přístupy jsou pouze pro čtení a pouze prostřednictvím dialogových oken mezd a personalistiky. Modul (agenda) umožňuje pořizovat záznamy do evidence kontaktů. Funkce, které navazují na jiné moduly, pracují omezeně podle zakoupených licenčních práv.
Zásobování a sklady
• | Kniha požadavků na nákup |
Evidence požadavků
Hromadné zpracování požadavků
Vytvoření poptávky
Vytvoření vydané objednávky
Vytvoření objednávek
Evidence poptávkového řízení
Aktualizace dodavatelského ceníku
Sledování historie jednání se zákazníkem
Schvalování vydaných objednávek
Sledování stavu vydané objednávky
Potvrzování vydaných objednávek
Náhrada položky
Plán rezervací na přijatých objednávkách
Automatické zaskladnění vydané objednávky
Vytvoření VO pomocníkem dle dodavatele
Vytvoření VO pomocníkem dle skladových položek
Vytvoření vydané objednávky
Vytvoření VO hromadně pomocí zadaného filtru
Označení položky jako "zrušená"
Změna kódu skladové položky
Záměna skladových položek
Evidence souboru zboží
Výpočet prodejní ceny podle různých cenových systémů
Informativní cenový systém
Sledování expirací
Umisťování zboží na skladě
Sloučení položek pod jednu kartu
Evidence čárových kódů
Automatický prodej s recyklačním poplatkem
Evidence minimálního množství na skladě
Automatická fakturace služeb spolu s vyskladňovanou skladovou položkou
Evidence skladových položek
Sledování šarží
Evidence sériových čísel
Sledování odběratelů
Skladová evidence
Sledování obsahu lihu na skladové položce
Evidence součástí dodávek
Evidence spotřební daně
Skladová inventura
Evidence stejného zboží ve více velikostech, barvách a podobně
Sledování dodavatelů
Evidence obalů
Stavy, pohyby, umístění, rezervace, …
Evidence minimální marže
Kategorizace zboží
Přepočet na více měrných jednotek
Přecenění skladu dle plánovaných cen
Informace pro výkaz Intrastat
Oceňování skladu
Parametry vstupní kontroly
Generování skladové položky dle šablony
Automatické vytvoření příjemky pomocí výdejky
Příjem pomocí čtečky čárových kódů
Příjem skladové položky
Rušení rezervací při stornu příjemky
Kusovník pro příjem položky a automatický výdej komponent
Expediční dávky
Rozpouštění slevy na příjemce
Automatické vytvoření výdejky z příjemky
Stornování příjemky
Umisťování na skladě
Likvidace faktur
Evidence spotřební daně
Příjem pomocí vydané objednávky
Předpříjemky
Automatické zaúčtování příjemky
Vytvoření dobropisu
Automatické likvidace požadavků
Rozpouštění nákladů na příjemce
Automatické zaskladnění předpříjemky
Příjem z výrobního příkazu a odvádění
Vstupní kontrola
Evidence sériových čísel
Výdej pomocí čtečky čárových kódů
Výdej pomocí datového terminálu
Vyskladnění celého skladu
Předvýdejky
Vyskladnění předvýdejky převodem z jiného skladu
Vyskladnění skladových míst
Výdej pomocí expedičních dávek
Vytvoření (oprava) faktury
Výdej pomocí rezervací na PO
Výdej pomocí výrobního příkazu
Výdej všeho z označených příjemek
Výdej skladové položky
Vytvoření dobropisu
Kontrola položek výdejky na DPH z různých období
Funkce pro likvidaci
Automatické zaúčtování výdejky
Export dodacích listů do EDI
Ruční výběr sériových čísel
Storno výdejky
Kusovník pro výdej položek a automatický příjem výrobku
Ruční výběr dodávek
Vratka
Uzamčení výdejky po tisku
Převodka
• | Obchodní partneři a záznamy o jednání s obchodními partnery |
Totožné s „CRM – Obchodní partneři a záznamy o jednání s obchodními partnery“ Přitom přístup do evidencí CRM (nabídky, obchodní příležitosti, zakázky, přijaté objednávky, projekty, marketingové akce, prodejní pokladny, evidence dokumentů) je pouze pro čtení a pouze prostřednictvím editačních formulářů „Obchodní partner“ a „Historie jednání".
• | Základní nastavení skladů |
Parametry modulu Sklady
Číselníky modulu Sklady
Cenové systémy
Slovník pojmů
Restrikce a oprávnění modulu Sklady
Modul (Agenda) dále umožňuje přístup též k číselníkům účetnictví, umožňuje vytvořit účetní doklad, umožňuje prostřednictvím dialogů příjemek a výdejek prohlížet související účetní doklad a stav likvidací, prohlížet související výrobní příkaz, prohlížet související prvek projektu, související zakázku a prohlížet související přijatou objednávku. Funkce, které navazují na jiné moduly, pracují omezeně podle zakoupených licenčních práv.
CRM
• | Obchodní partneři a záznamy o jednání s obchodními partnery |
Funkce automatického číslování
Sledování historie jednání se zákazníkem
Evidence kontaktů
Evidence firem (včetně poboček)
Práce s pohledávkami
Hlídání kreditů, dlužníci
Evidence „rozšiřujících“ parametrů
Sloučení záznamů pod jednu hlavičku firmy
Řazení do skupin - cenový systém "tabulkové ceny"
Kategorizace firem
Cenový systém "SELECT"
Sledování obchodních podmínek
Prověřování odběratelů systémem CreditCheck
Změna IČ
Import firem do evidence firem ze systému ARES
Firmy v konkurzu, likvidaci, insolvenci
Sloučení duplicitních kontaktů
Vazba na obchodní příležitosti
Evidence marketingových akcí
Vazba na nabídky
• | Evidence obchodních příležitostí |
Vazba na nabídky
Sledování historie jednání se zákazníkem
Vazba na objednávky a zakázky
Sledování stavu obchodní příležitosti
Evidence obchodních příležitostí
Vazba na úkoly
Vazba na projekty
Sledování historie změn obchodních údajů
Vazba na projekty
Evidence nabídkových položek
Vazba na poptávkové řízení
Vazba na objednávky a zakázky
Konfigurátor
Vazba na výrobní kalkulace
Sledování historie jednání se zákazníkem
Sledování stavu nabídky
Kalkulace nabídky
Evidence nabídek
Vazba na položky prací a služeb
• | Přijaté objednávky, rezervace |
Přijatá objednávka jako součást zakázky
Požadavky na výrobu
Fakturace přijatých objednávek
Vazba na poptávkové řízení
Práce s položkami typu „služba“
Tvorba VO pomocí PO
Rezervace skladových položek
Sledování stavu objednávky
Informace pro výkaz Intrastat
Expedice zboží
Plánování zakázek
Rámcové objednávky
Sledování historie jednání se zákazníkem
Evidence přijatých objednávek
Rezervace výrobků přímo na VP
Zajištění dopravy
Katalogový prodej
Evidence stálých objednávek
Generování PO podle nastavení stálých objednávek
Naplňování primární dodávky na (před)příjemce
Tvorba VO pomocí IO
Evidence interních objednávek
Automatické vyřizování (přesuny zboží) pomocí IO
Automatická tvorba IO
Expedice zboží
Vazba na výrobní kalkulace
Evidence zakázek
Vazba na požadavky na výrobu
Vazba na položky prací a služeb
Vazba na objednávky (součásti zakázky)
Sledování stavu zakázky
Sledování historie jednání se zákazníkem
Fakturace zakázek (vč. zálohové fakturace)
Fakturace skladových položek
Kontrola sazeb DPH při hromadné fakturaci z výdejek/ vratek
Přeúčtování faktury
Pravidelná fakturace
Použití platebního kalendáře
Storno faktury
Funkce - přirážka a sleva
Seřazení položek faktury
Funkce - změna pohybu
UUID/GUID faktury
Funkce - uzamčení vytištěných faktur
Elektronické zasílání faktur
Funkce - hromadný tisk
Odstranění dokladů s vybraným druhem plnění
Funkce - likvidace
Fakturace služeb
Funkce - změna sazby DPH
Funkce - zálohy
Funkce - změnit číslo dokladu
Zálohová faktura
Vyskladnění zboží na základě faktury
Funkce - zadání částky JCD
Zjednodušená fakturace pomocí daňové rekapitulace
Export vydaných faktur ve formátu ISDOC
Vystavení daňového dokladu z úhrady
Vystavení dobropisu
Vystavení faktury
Vystavení opravného daňového dokladu
Vystavení vratky daně
Vystavení vrubopisu
• | Plánování dopravy a doprava |
Expedice pomocí plánu dopravy
Fakturace dopravy pomocí plánu dopravy
Vytváření plánu dopravy pomocí PO
• | Reklamační řízení s dodavatelem, reklamační řízení s odběratelem |
Vyřízení reklamace opravou
Vyřízení reklamace výměnou
Příjem reklamací
Vyřízení reklamace neuznáním
Vyřízení reklamace dobropisem
Evidence vlastních reklamací (u dodavatelů)
Evidence reklamací
• | Nástroje a nastavení CRM |
Restrikce a oprávnění
Číselníky - popis
Parametry
Konverze z Oskara
Modul (agenda) dále umožňuje přístup k číselníkům účetnictví, umožňuje vytvořit účetní doklad prostřednictvím fakturačních nástrojů, umožňuje prostřednictvím dialogů faktur, nabídek, zakázek a přijatých objednávek prohlížet související účetní doklad, prohlížet související výrobní příkaz, prohlížet související prvek projektu, související příjemku a výdejku a prohlížet související vydanou objednávku.
Modul (agenda) umožňuje plný přístup do číselníku skladových položek (Zásobování a sklady – skladové položky). Prostřednictvím dialogu skladové položky je umožněno prohlížení souvisejících agend, ale není umožněna tvorba kusovníků a kalkulací. Modul (agenda) též umožňuje přidávat položky do agendy „Zásobování a sklady - Kniha požadavků na nákup“ vyjma možnosti vytvořit poptávku či vydanou objednávku.
Funkce, které navazují na jiné moduly, pracují omezeně podle zakoupených licenčních práv.
TPV
• | Technická příprava výroby (Materiálové normy, technologické postupy) |
Sledování změn v dokumentaci
Importování části kusovníku
Tvorba technologického postupu
Tvorba materiálové rozpisky
Dávková akce - aktualizace cen kooperací
Dávková akce - přepočet cen operací
Dávková akce - záměna kódu operací
Dávková akce - záměna materiálu v kusovníkových vazbách
Evidence parametrů výstupní kontroly
Kalkulace kusovníku
Použití plánových kalkulací
Změnové návrhy
Vytvoření kusovníku kopírováním
Vytvoření kusovníku
Konfigurátor
Výrobní kalkulace na přijaté objednávce
Evidence ostatních přímých nákladů
Tvorba kalkulačních vzorců
Modul (agenda) dále umožňuje přístup k číselníkům účetnictví, umožňuje prostřednictvím dialogů TPV prohlížet související číselníky. Modul (agenda) umožňuje plný přístup do číselníku skladových položek (Zásobování a sklady – skladové položky). Prostřednictvím dialogu skladové položky je umožněno prohlížení souvisejících agend (obchodní partneři, příjemky, výdejky, přijaté a vydané objednávky). Modul (agenda) též umožňuje přidávat položky do agendy „Zásobování a sklady - Kniha požadavků na nákup“ vyjma možnosti vytvořit poptávku či vydanou objednávku.
Modul (agenda) umožňuje pořizovat položky číselníku zdrojů vyjma tvorby plánu operací.
Funkce, které navazují na jiné moduly, pracují omezeně podle zakoupených licenčních práv.
Řízení výroby
Zrušení rezervace materiálu na požadavek
Kalkulace výrobku na požadavku
Automatické generování požadavků na výrobu
Rezervace výrobku na existujícím výrobním příkazu
Rezervace materiálu na požadavek
Generování výrobních příkazů
Mzdové lístky na výrobním příkazu
Funkce odchylkové řízení
Rezervace materiálu na výrobní příkaz
Funkce generování výrobních příkazů na podsoučásti
Vratky materiálu z výdejek na VP
Dávkové ukončení výrobních příkazů
Grafické zobrazení zaplánování
Podrobný přehled kalkulace
Operativní kalkulace na výrobním příkazu
Naplánování operací
Automatický příjem polotovarů
Automatický výdej materiálů a polotovarů
Posunutí plánu
Import kalkulace
Dávkové odvádění produktů
Zrušení rezervace materiálu na výrobní příkaz
Vytvoření výrobního příkazu
Výdej materiálů na výrobní příkaz
Výdej materiálu dle rezervací
Funkce výstupní kontrola
Odváděcí lístky
Generování výkazu nedokončené výroby
Inventura nedokončené výroby
Funkce výpočet prémií na základě produktivity
Evidence výrobních pracovníků
Funkce rozpuštění vyplacené mzdy
Funkce evidence docházky
Evidence zdrojů
Vytížení zdrojů
Naplnění kapacitního kalendáře
Plánování odstávek
Řízení kooperací
Evidence zmetků
Rezervace materiálu pro zmetkové řízení
Zrušení rezervace materiálu pro zmetkové řízení
Modul (agenda) dále umožňuje přístup k číselníkům účetnictví, umožňuje vytvořit účetní doklad prostřednictvím nástroje nedokončené výroby, umožňuje prostřednictvím dialogu „výrobní příkaz“ prohlížet související účetní doklady, prohlížet související prvek projektu, související příjemku a výdejku a prohlížet související zakázky, prohlížet související položky přijatých objednávek, související vydané objednávky, související kusovníky v TPV.
Modul (agenda) umožňuje plný přístup do číselníku skladových položek (Zásobování a sklady – skladové položky). Prostřednictvím dialogu skladové položky je umožněno prohlížení souvisejících agend, ale není umožněna tvorba kusovníků a kalkulací.
Modul (agenda) též umožňuje prostřednictvím funkce „Řízení kooperací“ vytvořit vydanou objednávku a související vydané objednávky prohlížet.
Funkce, které navazují na jiné moduly, pracují omezeně podle zakoupených licenčních práv.
Plánování výroby
Naplánování operací z požadavků na výrobu
Naplánování operací z výrobních příkazů
Funkce ruční změny plánu operací
Dílenské řízení
Grafické zobrazení zaplánování
Posunutí plánu
Shodné s „Sledování a řízení výroby - Zdroje"
Modul (agenda) dále umožňuje přístup k číselníkům účetnictví, umožňuje prohlížet výrobní příkazy, umožňuje prostřednictvím dialogu „výrobní příkaz“ prohlížet související účetní doklady, prohlížet související prvek projektu, související příjemku a výdejku a prohlížet související zakázky, prohlížet související položky přijatých objednávek, související vydané objednávky, související kusovníky v TPV.
Modul (agenda) umožňuje prohlížení číselníků výrobních pracovníků a zdrojů.
Modul (agenda) umožňuje plný přístup do číselníku skladových položek (Zásobování a sklady – skladové položky). Prostřednictvím dialogu skladové položky je umožněno prohlížení souvisejících agend, ale není umožněna tvorba kusovníků a kalkulací.
Funkce, které navazují na jiné moduly, pracují omezeně podle zakoupených licenčních práv.
Ostatní moduly
Ostatní moduly byly podle modelu 2000 prodávány samostatně, jsou označeny slovem „doplňky".
Řízení projektů
Evidence projektů
Evidence šablon projektů
Vytvoření projektu pomocí šablony
Nastavení kalendáře
Nastavení časových závislostí
Grafické zobrazení plánu projektu
Projektové řízení zakázek
Vazba na porady
Výdej na projekt
Evidence výkonů
Fakturace
Deník projektu
Objednání zboží na projekt u dodavatele
Evidence materiálu
Příjem na projekt
Použití schvalovacích postupů v projektech
Modul (agenda) dále umožňuje přístup k číselníkům účetnictví, umožňuje vytvořit účetní doklad prostřednictvím fakturačních nástrojů.
Modul (agenda) umožňuje vytvářet rezervace materiálu, požadavky na výrobu a vytvářet vydané objednávky. Vytvořené doklady související s projektem je možno prostřednictvím dialogu „prvku projektu“ prohlížet případně modifikovat.
Modul (agenda) Umožňuje prostřednictvím dialogu „prvek projektu“ prohlížet související účetní doklady, prohlížet související výrobní příkazy, prohlížet související příjemky a výdejky, prohlížet související vydané objednávky, související záznamy z porad a související záznamy v agendě „řízení dokumentů“.
Modul (agenda) umožňuje plný přístup do číselníku skladových položek (Zásobování a sklady – skladové položky). Prostřednictvím dialogu skladové položky je umožněno prohlížení souvisejících agend, ale není umožněna tvorba kusovníků a kalkulací. Modul (agenda) též umožňuje přidávat položky do agendy „Zásobování a sklady - Kniha požadavků na nákup“ vyjma možnosti vytvořit poptávku či vydanou objednávku.
Funkce, které navazují na jiné moduly, pracují omezeně podle zakoupených licenčních práv.
Plánování projektů
• | Tvorba kapacitního plánu. |
Plánování zdrojů projektu
Plán projektu
Modul (agenda) obsahuje plnou funkcionalitu okruhu „Řízení projektů“. Funkce, které navazují na jiné moduly, pracují omezeně podle zakoupených licenčních práv.
Prodejní pokladna
Komunikace s CCS terminály
Prodej přes pokladnu
Prodej na pokladně
Poskytnutí slevy
Vrácení DPH
Odvod hotovosti z neuzavřené směny
Vrácení zboží
Komunikace s registračními pokladnami
Speciální akce (DELETE, změna ceny a názvu, otevření dokladu pro editaci)
Komunikace s pokladní zásuvkou
Ukončení směny a odvod tržby
Komunikace s platebními terminály
Speciální výpočet množství k výdeji
Vystavení faktury z pokladny (bez pokladního dokladu)
Zobrazení ceny nákupu na display
Založení směny
Modul (agenda) dále umožňuje přístup k číselníkům účetnictví, umožňuje vytvořit účetní doklad prostřednictvím nástrojů „prodejní pokladny“.
Modul (agenda) Umožňuje prostřednictvím dialogu „prodejní pokladna“ prohlížet související účetní doklady, prohlížet související účetní doklady.
Modul (agenda) umožňuje přístup do číselníku skladových položek pro čtení. Modul (agenda) též umožňuje přidávat položky do agendy „Zásobování a sklady - Kniha požadavků na nákup“ vyjma možnosti vytvořit poptávku či vydanou objednávku. Funkce, které navazují na jiné moduly, pracují omezeně podle zakoupených licenčních práv.
Docházka
Kalendář
Terminál
Docházka za aktuální měsíc
Převod docházky do mezd
Správa přístupů
Sledování přítomnosti v reálném čase
Výpočet docházky
Akce
Výpočet docházky
INFO
Funkce, které navazují na jiné moduly, pracují omezeně podle zakoupených licenčních práv
eShop - klient (připravuje se)
MIS (připravuje se)
Editor reportů
Obchodní reporting
Marketingový reporting
Ekonomický reporting
Funkce, které navazují na jiné moduly, pracují omezeně podle zakoupených licenčních práv.
Porady
Evidence porad
Pravidla pro generování porad
Funkce, které navazují na jiné moduly, pracují omezeně podle zakoupených licenčních práv.
Archiv (připravuje se)
Spisová služba
Evidence dokumentů
Změnové řízení dokumentů
Modul (agenda) umožňuje prostřednictvím dialogu „Dokument“ prohlížet související prvky projektu, související záznamy v číselníku obchodních partnerů, související přijaté objednávky a vydané objednávky, související záznamy v TPV. Funkce, které navazují na jiné moduly, pracují omezeně podle zakoupených licenčních práv.
Půjčovna
Evidence výpůjček
Definice sortimentu půjčovny
Vrácení vypůjčených předmětů
Fakturace vypůjčených předmětů
Modul (agenda) umožňuje prostřednictvím vlastních nástrojů vytvořit daňový doklad a prohlížet související účetní doklady. Evidence umožňuje prostřednictvím dialogu „Sortiment pro půjčování“ číst záznamy z evidence majetku, záznamy z číselníku skladových položek a záznamy z evidence zdrojů.
Modul (agenda) umožňuje práci s obchodním partnerem stejně jako „CRM – Obchodní partneři a záznamy o jednání s obchodními partnery“ Přitom přístup do evidencí CRM (nabídky, obchodní příležitosti, zakázky, přijaté objednávky, projekty, marketingové akce, prodejní pokladny, evidence dokumentů) je pouze pro čtení a pouze prostřednictvím editačních formulářů „Obchodní partner“ a „Historie jednání“. Funkce, které navazují na jiné moduly, pracují omezeně podle zakoupených licenčních práv.
Rizika a neshody
Rizika, opatření a neshody
Funkce, které navazují na jiné moduly, pracují omezeně podle zakoupených licenčních práv.
Údržba
Funkce, které navazují na jiné moduly, pracují omezeně podle zakoupených licenčních práv.
Výrobní terminál
Funkce, které navazují na jiné moduly, pracují omezeně podle zakoupených licenčních práv.
Výběr zaměstnanců (připravuje se)
Funkce, které navazují na jiné moduly, pracují omezeně podle zakoupených licenčních práv.
Procesy (předávací postupy)
Definice schvalovacích postupů
Použití schvalovacích postupů
Funkce, které navazují na jiné moduly, pracují omezeně podle zakoupených licenčních práv.
Aplikační server
Administrace aplikačního serveru
Související témata
Funkce správce uživatelů
|