Řízení neshod |
Top Previous Next |
Seznam témat:
Funkce pro řízení rizik, opatření a neshod je umístěna v hlavním menu :Umístění funkce
Vycházíme z toho, že společnost by především měla řídit rizika podnikání. Na základě vyhodnocení rizik je nutno stanovovat preventivní opatření k minimalizaci, či eliminaci rizika. Pokud se něco nepodaří, musí na to společnost reagovat řízeným způsobem. Společnost provede záznam a neshodě, neshodu vyřídí a stanoví tzv. nápravná opatření. Dostáváme tedy čtyři kategorie velmi podobných agend, které jsou vzájemně provázané. Řízení rizik, preventivní opatření, řízení neshod a nápravná opatření. Všechny agendy mají společné jmenovatele, kterými jsou přinejmenším popis situace, důvod vzniku dané situace, požadovaný způsob vyřešení, zadané úkoly, případně návrh preventivního či nápravného opatření, zpráva o vyřešení a následné hodnocení. Funkce je propojena s workflow a plnění úkolů, či opatření je snadno kontrolovatelné. Všechny záznamy lze kategorizovat a lze tak následně vyhodnocovat tuto činnost nejen podle účinnosti, ale i podle různých kategorií, pracovišť a podobně. Postup zpracování rizik může být řízen schvalovacím postupem, kde typ schvalovacího postupu je uveden v řadě rizik, opatření a neshod. Tento postup doporučujeme. Formulář pro zadání rizik, opatření a neshod je složen z několika záložek:
Stav rizik, opatření a neshod je možné řídit schvalovacím postupem, vazba na schvalovací postup je uvedena v řadě rizik, opatření a neshod.
Formulář - záložka základních údajů V záložce obsaženy informace o způsobu vyřízení - vystavené úkoly, pověřená osoba, termíny vyřízení a popis způsobu řešení. Záložka obsahuje seznam opatření (viz výše), případně popis o vypořádání incidentu. Vazba na případné dokumenty, v případě, že je řešeno projektem, pak vazba na příslušný projekt.
Formulář pro zadání řady Popis položek:
Související témata |