Sledování historie jednání se zákazníkem |
Top Previous Next |
Seznam témat: Historie jednání se zákazníky je přístupná na více místech v programu:
Funkce slouží ke sledování historie jednání se zákazníky a je součástí dalších evidencí svázaných s obchodním partnerem (obchodní příležitosti, projekty, .
Záznam o jednání obsahuje tyto důležité informace:
Formulář jednání
Pomocí tlačítek lze na začátek obsahu jednání, resp. dalšího postupu vložit časovou značku se jménem uživatelem ve tvaru: José Chroustal - 8.4.2016 (14:25).
Po stisku tlačítka "Uzavřít jednání (Ctrl+F2)" se uživateli nabídnou tyto možnosti:
Uzavřením jednání se jednání označí jako "splněno" a nastaví se datum a čas splnění.
Volbou "Uzavřít toto jednání a vygenerovat další" se navíc založí nový záznam o jednání, do kterého se přenesou tyto informace:
Po zobrazení uzavřeného jednání se tlačítko "Uzavřít jednání (Ctrl+F2)" změní na "Vytvořit další jednání (Ctrl+F2)". Uzavřené (splněné) jednání může znovu otevřít (označit jako "nesplněno") pouze pověrená osoba nebo uživatel s pověřením "oSetOpenJednani" - a to tlačítkem "Otevřít". Kategorie jednání je stejná u všech jednání souvisejících s daným primárním jednáním.
Jednání lze přiřadit ke konkrétním dokladům. Odpovídající vazby jsou zobrazeny na záložce "Vazby". Ruční výběr dokladů lze omezit na obchodního partnera. Po výběru primárního jednání se odpovídající vazby uložené na primárním jednání předvyplní s tím, že uživatel je může změnit nebo zrušit. Vazby uložené na primárním jednání jsou každopádně vždy zobrazeny u jednotlivých dokladů (viz "PJ:" na obr.).
Vazby na jiné doklady
Po změně některé z vazeb, příp. po změně primárního jednání se automaticky nabídne možnost uložit vybrané vazby ke všem souvisejícím jednáním (pro dané primární jednání). Které vazby se mají uložit a zda se existující vazby uložené u souvisejících jednání mají zachovat či přepsat, uživatel volí na speciálním dialogu. Vždy se nabízejí pouze vazby, které jsou vyplněné. Uložit vybrané vazby lze i ručně pomocí tlačítka "Uložit vazby k souvisejícím jednáním...". Výběr vazeb, které se mají uložit k souvisejícím jednáním Další účastníci jednání za vlastní firmu a za obchodního partnera (příp. za další firmy) jsou zobrazeni na záložce "Účastníci jednání". Účastníci jednání
V případě potřeby evidovat jako účastníky jednání i osoby třetích stran je nutné při zadávání účastníků za obchodního partnera zrušit parametr "Omezit výběr na kontakty obchodního partnera". Zadání účastníka jednání třetí strany
Účastníky jednání (jak za vlastní firmu, tak za obchodního partnera, příp. třetí strany) lze přidat hromadně výběrem z prohlížeče se seznamem osob (resp. kontaktů) pomocí tlačítka "Přidat hromadně...".
Pro hromadné přidání účastníků jednání za třetí strany je nutné zvolit variantu prohlížeče "Všechny kontakty".
Varianty pro přidání účastníků jednání
Všechna jednání s obchodním partnerem Seznam všech jednání s daným obchodním partnerem je vidět na záložce "Všechna jednání". Obsah vybraného jednání se zobrazuje ve spodní části jako "rychlý náhled", přičemž text je volně přístupný pro úpravy. Případné změny provedené v tomto poli se ale neukládají. Seznam všech jednání s daným obchodním partnerem
Na záložce "Úkoly" je možné vytvářet úkoly, které je potřeba splnit v rámci daného jednání. Umístění úkolů definovaných v rámci jednání
V prohlížeči se zobrazují všechny úkoly s vazbou na stejné primární jednání.
Po stisku tlačítka Přidat... uživatel zadá požadovaný úkol. Vazba na jednání se přidá i do "dokumentů" úkolu. Pořizování úkolu v rámci jednání
V případě, že jednání obsahuje vazbu na obchodní příležitost, přidá se vazba na OP rovněž do dokumentů. Vazba jednání na obchodní příležitost Přidání vazby na obchodní příležitost do dokumentů úkolu
Pro rychlé pořízení kopie "dalšího" jednání lze využít funkci Další jednání (F3), kdy se aktuální záznam jednání označí jako "Splněno" a do nově pořizovaného záznamu se kromě vazby na obchodního partnera přenesou tyto informace:
Číselník kategorií jednání je přístupný v menu : Umístění v menu
Příklad číselníku kategorií jednání
Při tvorbě nové kategorie se zadává:
Příklad zadání kategorie do číselníku
Kategorie jednání se zobrazuje jak na dialogu jednání, tak v prohlížeči. Zobrazení kategorie na dialogu jednání
Zobrazení kategorie v prohlížeči jednání
Kategorie jednání je stejná u všech jednání souvisejících s daným primárním jednáním. Změna kategorie na některém z nich se automaticky promítne i u ostatních. Uživatelé bez oprávnění "oUseJednani" nemůžou zobrazovat ani odstraňovat jednání daného typu.
Související témata Obchodní příležitosti - historie jednání Přijaté objednávky - historie jednání |