Evidence vlastních reklamací (u dodavatelů) |
Top Previous Next |
Seznam témat: vlastní reklamace (standardně pomocí 3 skladů) vlastní reklamace (zjednodušeně)
Funkce slouží pro evidenci vlastních reklamací (u dodavatelů).
Existují 2 způsoby evidence vlastních reklamací:
Vlastní reklamace (standardním způsobem pomocí 3 skladů) Tento způsob evidence vlastních reklamací vyžaduje existenci 3 typů skladů:
Přehled vlastních reklamací je přístupný přes menu reklamací (ve společném prohlížeči se standardními odběratelskými reklamacemi). Evidence vlastních reklamací
Vlastní reklamace lze zaevidovat 3 způsoby:
Vyjma některých akcí, které nejsou smysluplné (dobropisování, výměna, ...) se s tímto typem vlastních reklamací pracuje stejně jako se standardními odběratelskými reklamacemi (více o standardních reklamacích viz zde: evidence reklamací).
Vlastní reklamace zjednodušeně Tento způsob evidence vlastních reklamací vyžaduje existenci skladu typu "zjednodušená evidence vlastních reklamací" (osklady.reklam = 4). Veškerá evidence probíhá nad tímto jedním skladem. Typ skladu pro zjednodušenou evidenci vlastních reklamací
Přehled vlastních reklamací je přístupný přes položkový prohlížeč z menu reklamací. Zjednodušená evidence vlastních reklamací
Zaevidování reklamace u dodavatele lze provést 2 způsoby:
Dodavatel uvedený na vzniklé příjemce je obchodním partnerem (dodavatelem), u kterého jsou dané položky na reklamaci. Stav reklamace se nastaví na "Nevyřízeno". U položky Lze zadat důvod reklamace a typ závady. Stav, termín a důvod reklamace
Dle globálně nastaveného parametru reklamační lhůty se předvyplní termín vyřízení reklamace.
Položky vlastních reklamací vzniklých převodem lze jenom upravovat, jejich pořizování a odstraňování se řídí výhradně z mateřské převodky.
Možné hodnoty stavu reklamace (osklprijemit.reklamstavvl):
Změnit stav reklamace lze v hlavičce příjemky i v položkovém prohlížeči pomocí následujících funkcí:
(stav se nastaví na "Neuznáno", vytvoří se výdejka nebo převodka na jiný sklad; akceptovaný stav: "Nevyřízeno")
(stav se nastaví na "Vyměněno", vytvoří se převodka zpátky na původní sklad, případná sériová čísla nebudou vyplněná; akceptovaný stav: "Nevyřízeno")
(stav se nastaví na "Dobropisováno", vytvoří se výdejka; akceptovaný stav: "Nevyřízeno")
(stav se nastaví na "Opraveno", vytvoří se převodka zpátky na původní sklad, případná sériová čísla zůstanou nezměněná; akceptovaný stav: "Nevyřízeno")
(stav se nastaví na "Nevyřízeno", případné výdejky (převodky) se odstraní; akceptované stavy: "Opraveno", "Vyměněno", "Dobropisováno", "Neuznáno")
Tlačítka pro změnu stavu reklamace v hlavičce příjemky
Tlačítka pro změnu stavu reklamace v prohlížeči vlastních reklamací
Rychlou editaci poznámky (včetně důvodu reklamace a typu závady) lze provést na položce reklamace pomocí funkce Poznámka (F11) z hlavičky reklamace.
Položku výdejky/převodky z dané položky reklamace (např. po změně stavu na "Vyměněno", "Opraveno" a pod.) lze zobrazit na záložce "Výdejky" na dialogu položky reklamace. Zároveň se zde zpřístupní speciální tlačítko na odstranění dané výdejky. Ruční odstranění výdejky způsobí automatickou změnu stavu reklamace na "Nevyřízeno". Tlačítko pro ruční odstranění výdejky z položky reklamace
Storna, resp. vratky nelze u vlastních reklamací použít.
Související témata |