Evidence vlastních reklamací (u dodavatelů)

Top  Previous  Next

Seznam témat:

popis funkce

vlastní reklamace (standardně pomocí 3 skladů)

vlastní reklamace (zjednodušeně)

omezení, podmínky provozu

 

Popis funkce

Funkce slouží pro evidenci vlastních reklamací (u dodavatelů).

 

Existují 2 způsoby evidence vlastních reklamací:

standardně pomocí 3 skladů (podobně jako u reklamací odběratelů)
zjednodušeně

 

Vlastní reklamace (standardním způsobem pomocí 3 skladů)

Tento způsob evidence vlastních reklamací vyžaduje existenci 3 typů skladů:

sklad příjmu vlastních reklamací (osklady.reklam = 5)
sklad oprav vlastních reklamací (osklady.reklam = 6)
sklad expedic vlastních reklamací (osklady.reklam = 7)
 
Typy skladů pro vlastní reklamace

 

Přehled vlastních reklamací je přístupný přes menu reklamací (ve společném prohlížeči se standardními odběratelskými reklamacemi).

Evidence vlastních reklamací

 

Vlastní reklamace lze zaevidovat 3 způsoby:

převodem z nereklamačního skladu na sklad příjmu vlastních reklamací
hromadně pomocí tlačítka Z výdeje (Alt+F3) z hlavičky reklamační příjemky (výběrem položek výdejek)
ručně pomocí tlačítka Insert

 

Vyjma některých akcí, které nejsou smysluplné (dobropisování, výměna, ...) se s tímto typem vlastních reklamací pracuje stejně jako se standardními odběratelskými reklamacemi (více o standardních reklamacích viz zde: evidence reklamací).

 

Vlastní reklamace zjednodušeně

Tento způsob evidence vlastních reklamací vyžaduje existenci skladu typu "zjednodušená evidence vlastních reklamací" (osklady.reklam = 4).

Veškerá evidence probíhá nad tímto jedním skladem.

Typ skladu pro zjednodušenou evidenci vlastních reklamací

 

Přehled vlastních reklamací je přístupný přes položkový prohlížeč z menu reklamací.

Zjednodušená evidence vlastních reklamací

 

Zaevidování reklamace u dodavatele lze provést 2 způsoby:

převodem z nereklamačního skladu na sklad vlastních reklamací
hromadně pomocí tlačítka Z výdeje (Alt+F3) z hlavičky reklamační příjemky (výběrem položek výdejek)
ručně pomocí tlačítka Insert

 

Dodavatel uvedený na vzniklé příjemce je obchodním partnerem (dodavatelem), u kterého jsou dané položky na reklamaci.

Stav reklamace se nastaví na "Nevyřízeno". U položky Lze zadat důvod reklamace a typ závady.

Stav, termín a důvod reklamace

 

Dle globálně nastaveného parametru reklamační lhůty se předvyplní termín vyřízení reklamace.

 

Položky vlastních reklamací vzniklých převodem lze jenom upravovat, jejich pořizování a odstraňování se řídí výhradně z mateřské převodky.

 

Možné hodnoty stavu reklamace (osklprijemit.reklamstavvl):

Nevyřízeno (0)
Opraveno (10)
Vyměněno (20)
Dobropisováno (30)
Neuznáno (40)

 

Změnit stav reklamace lze v hlavičce příjemky i v položkovém prohlížeči pomocí následujících funkcí:

Neuznáno (F3) - reklamace nebyla uznána

 (stav se nastaví na "Neuznáno", vytvoří se výdejka nebo převodka na jiný sklad; akceptovaný stav: "Nevyřízeno")

Výměna (F4) - reklamovaná položka byla vyměněna

 (stav se nastaví na "Vyměněno", vytvoří se převodka zpátky na původní sklad, případná sériová čísla nebudou vyplněná; akceptovaný stav: "Nevyřízeno")

Dobropis (F6) - reklamovaná položka byla dobropisována, položka zůstala u dodavatele

 (stav se nastaví na "Dobropisováno", vytvoří se výdejka; akceptovaný stav: "Nevyřízeno")

Oprava (F10) - reklamovaná položka byla opravena

 (stav se nastaví na "Opraveno", vytvoří se převodka zpátky na původní sklad, případná sériová čísla zůstanou nezměněná; akceptovaný stav: "Nevyřízeno")

Nevyřízeno (Ctrl+10) - označí položku jako nevyřízenou

 (stav se nastaví na "Nevyřízeno", případné výdejky (převodky) se odstraní; akceptované stavy: "Opraveno", "Vyměněno", "Dobropisováno", "Neuznáno")

 

Tlačítka pro změnu stavu reklamace v hlavičce příjemky

 

Tlačítka pro změnu stavu reklamace v prohlížeči vlastních reklamací

 

Rychlou editaci poznámky (včetně  důvodu reklamace a typu závady) lze provést na položce reklamace pomocí funkce Poznámka (F11) z hlavičky reklamace.

 

Položku výdejky/převodky z dané položky reklamace (např. po změně stavu na "Vyměněno", "Opraveno" a pod.) lze zobrazit na záložce "Výdejky" na dialogu položky reklamace. Zároveň se zde zpřístupní speciální tlačítko na odstranění dané výdejky. Ruční odstranění výdejky způsobí automatickou změnu stavu reklamace na "Nevyřízeno".

Tlačítko pro ruční odstranění výdejky z položky reklamace

 

Omezení, podmínky provozu

Storna, resp. vratky nelze u vlastních reklamací použít.
 
Stav reklamace nelze editovat ručně. Vše probíhá automaticky.
 
Výdej (převod) z reklamačního skladu se děje najednou, položky nelze vydávat po částech.
V případě, že je potřeba rozdělit reklamaci na 2 záznamy, je nutné toto udělat ručně u odpovídající položky mateřské převodky.

 

Související témata

Evidence reklamací