Vyúčtování pojistného na důchodové spoření

Top  Previous  Next

Seznam témat :

umístění

popis funkce

 

Umístění

Funkce je umístěna v hlavním menu Personalistika a mzdy | Sestavy a výstupy, výstupy pro... | Vyúčtování pojistného na důchodové spoření (PDSVD):

Umístění funkce

Popis funkce

Funkce vytvoří řádné "Vyúčtování pojistného na důchodové spoření" pro daňový portál, kde je možné údaje dále upravovat, zkontrolovat a následně i podat. Do výstupních souborů jsou použity údaje z plátcovy pokladny (konfigurace - mezd - plátcova pokladna). Plátcova pokladna obsahuje mj. i finanční úřad, pracoviště finančního úřadu a typ daňového subjektu.

Česká daňová správa (posléze Finanční správa ČR) je od 1.1.2013 zapojena do realizace důchodové reformy. Dle schváleného zákona o důchodovém spoření a zákona o pojistném na důchodové spoření s účinností od 1.1.2013 je Specializovanému finančnímu úřadu (SFÚ) jako správci Centrálního registru smluv svěřena registrace smluv účastníků důchodového spoření a komunikace s penzijními společnostmi, která bude probíhat výhradně elektronicky.

Jednotlivé finanční úřady budou pověřeny výběrem pojistného od účastníků spoření a následným převodem vybraných prostředků účastníků na účty penzijních společností. Za účastníka – zaměstnance provádí srážku pojistného a podává informaci o sraženém pojistném na důchodové spoření plátce pojistného (zaměstnavatel) formou měsíčního hlášení, kdy současně s hlášením sražené finanční prostředky odvádí na příslušný finanční úřad a po konci pojistného období podává vyúčtování. Všechna podání u plátců pojistného musí být učiněna pouze v elektronické podobě prostřednictvím aplikace Elektronická podání pro daňovou správu zveřejněné na webových stránkách České daňové správy.

U zaměstnance účastného důchodového spoření (druhého pilíře) činí sazba pojistného na důchodové spoření sjednané u penzijní společnosti 5 % z vyměřovacího základu. Toto pojistné za zaměstnance účastného důchodového spoření odvádí zaměstnavatel konkrétní pobočce finančního úřadu, tato funkce vygeneruje výstupní soubor za aktuálně nastavený rok s příslušnými údaji.  Po skončení funkce se zobrazí sestava podkladů (nelze předávat FÚ v písemné podobě, akceptováno je pouze elektronické podání) a po jejím zavření se vytvoří dávka PDSVD, která je předána do modulu elektronického podání. Z modulu EP je možné dávku přímo odeslat či uložit jako XML soubor a ten následně načíst na Daňovém portále ministerstva financí a případně i upravit.

Dávka PDSVD obsahuje všechny údaje, které lze nalézt v systému, do daňového portálu budou přeneseny údaje o daňovém subjektu, i známá data z mezd. Na daňovém portále budou načtením souboru vyplněny oddíly "Záhlaví",  "1. Oddíl" i "2. Oddíl a) dle poplatníků i b) za plátce". Typ vyúčtování je vždy B - řádné, v případě dodatečného či opravného podání je třeba vytvořený soubor na daňovém portále upravit.

 

Načtené údaje je možné zkontrolovat a případně doplnit či upravit, potom provést kontrolu chyb na portále. Pokud nebudou žádné chyby nalezeny,  je možné provést podání. Také je možné odeslané údaje zobrazit ve formuláři FÚ a následně vytisknout, stačí na daňovém portále zvolit úplný opis písemnosti k tisku.

 

Oznámení o provedené  kontrole na daňovém portále

 

Související témata

Osobní karty

Elektronické podání