Opravný daňový doklad

Top  Previous  Next

Dotaz

V lednu přišla faktura za vyúčtování el. energie. Byla zaúčtovaná vč DPH.

Později se zjistilo, že byla vystavena na špatnou částku a fakturu jsme reklamovali. V dubnu přišla faktura opravená, ale pod jiným číslem. Energetická společnost samostatně storno faktury nevystavila a novou fakturu považují za správnou.

Jakým způsobem lze tuto situavci vyřešit v systému Vision ERP? V nápovědě jsme našli téma "Opravný daňový doklad", ale zde je popisována situace opačná.

Jak vyřešit vystavení dodatečného přiznání k DPH?

 

Řešení

Nejedná se o opravný daňový doklad, ten byste vystavila v případě jiné sazby daně.

Můžete vystavit storno původního dokladu v aktuálním období (nastavte období ve kterém budete podávat dodatečné DP, otevřete prohlížeč došlých faktur pro celé účetní období, vyberte fakturu a proveďte storno), poté zaveďte fakturu do stejného (aktuálního) zdaňovacího období a nastavte ji pro dodatečné přiznání.

Při vystavení přiznání řádného bude vystaveno i dodatečné a položky storno a faktura se do něj sečtou.