Založení směny |
Top Previous Next |
Seznam témat:
Založení směny na prodejní pokladně se provádí v prohlížeči směn (přístupném z menu ) pomocí funkce Přihlásit se do směny (F3 nebo Insert). V prohlížeči směn se standardně zobrazují všechny směny (otevřené i uzavřené). Uživatel zde může "přihlášením se do směny" buďto zahájit novou směnu nebo pokračovat v již rozpracované směně založené tímto uživatelem nebo privilegovaným uživatelem s právem zakládat a uzavírat směny (v případě speciálního nastavení pokladny, které umožňuje přihlášení více uživatelů ke stejné směně). Bez toho není možné na pokladně prodávat. Program neumožňuje, aby na jedné pokladně bylo otevřeno současně více směn než jedna.
Při založení směny program požaduje zadání pokladny, na které směna poběží a množství hotovosti, které si obsluha přebírá. Záznam o založené směně obsahuje přesný čas založení směny a identifikaci uživatele, který ji založil. Ve sdílených parametrech CRM a skladů lze v části "Prodejní pokladny" nastavit číslování směn s prefixem kalendářního roku (např. 170001, 170002, ...). Parametr se uplatní při založení první směny na pokladně v aktuálním období. Číslování směn s prefixem kalendářního roku
Po založení směny je obsluha přesměrována na hlavní panel pokladny, kde realizuje jednotlivé prodeje. Obsluha může práci přerušit a prodejní panel uzavřít - směna zůstane otevřená. Uživatel se pak může k prodeji vrátit aktivováním této rozpracované směny (opětovným přihlášením se do směny). Související témata
|