Funkce automatického číslování |
Top Previous Next |
Seznam témat:
Automatické číslování obchodních partnerů lze nastavit ve sdílených parametrech CRM a skladů. Umístění funkce (nastavení automatického číslování)
Tzv. interní číslo je unikátní kód, kterým lze jednoznačně identifikovat konkrétního obchodního partnera (příp. jeho pobočku). Interní čísla lze generovat:
V případě ručního zadávání je možné zadat interní číslo v jakémkoliv tvaru, jediným omezením je délka 15 znaků. Ruční zadání interního čísla
V případě automatického generování systém zjistí stávající maximální interní číslo vyhovující dané masce (tj. prefixu a definované délce) a jako nové interní číslo použije tuto hodnotu zvětšenou o 1. Zároveň tuto hodnotu přednabídne i do pole pro zadání IČ. To je výhodné např. v případě, že se jedná o obchodního partnera bez IČ, které ale musí být vždy vyplněno. Přirozeně lze tuto hodnotu přepsat dle potřeby skutečným IČ. Přednastavení IČ dle automaticky vygenerovaného interního čísla Přepsání (zadání) IČ ručně
V případě, že je v parametrech nastaveno, že se interní čísla mají generovat automaticky i u poboček obchodních partnerů, vygeneruje se interní číslo pobočky podobně jako u hlavní firmy s tím rozdílem, že IČ je standardně naplněno hodnotou z hlavní firmy. Automatické generování interního čísla u pobočky
V případě, že se u poboček interní čísla nemají generovat automaticky, je pole pro zadání interního čísla prázdné a pro uživatele nepřístupné. Příklad, kdy se interní čísla u poboček negenerují automaticky
Dle interního čísla lze dohledávat např. při výběrech obchodního partnera na dokladech nebo v číselnících. Pomocí masky interního čísla lze rovněž odlišit záznamy importované z externích systémů (v případě, že tyto používají pro generování interních čísel vlastní masku). Zobrazení interních čísel v číselníku obchodních partnerů
Související témata |