Evidence šablon projektu |
Top Previous Next |
Seznam témat: Funkce slouží pro evidenci šablon projektů. Šablona je datová struktura obsahující podobné údaje jako vlastní projekt. Používá se v případě, kdy je potřeba vytvářet opakovaně podobné projekty. Opakující se údaje se pořídí do šablony a použijí se při vytvoření nového projektu. Funkce je přístupná z menu projektového řízení volbou Šablony projektů (viz obr. 1) obr. 1 Šablony jsou uloženy ve standardním prohlížeči - tzn., že jsou k dispozici všechny běžně používané akce: přidání, smazání a úprava záznamu, filtr, tisk apod. Prohlížeč šablon projektů Šablony nejsou, jak je zvykem, členěny do řad, ale jsou jednoznačně identifikovány pořadím (ID) a číslem databáze. Formulář šablony je koncipován jako hlavička a k ní navázané detailní pohledy. Dialogové okno šablony projektu Popis hlavičky:
Příklad 1: použití zaškrtávacího pole "Vkládat automaticky" V šabloně Implementace systému Vision ERP na obr. 3 jsou v záložce Plán šablony umístěny 2 prvky: Analýza zákazníkova systému a Převod dat. První prvek má pole Vkládat automaticky zaškrtnuto, druhý ne. Při vytváření projektu ze šablony je pak situace následující: první prvek je zaškrtnut (tzn., že bude použit při tvorbě projektu), druhý ne (viz obr. Generování projektu pomocí šablony). Záložka úkoly V této záložce jsou uloženy šablony úkolů, ze kterých se při vytvoření projektu vygenerují úkoly projektu Dialogové okno šablony úkolu Synchronizace s projektem Pro vygenerování úkolu se v případě, že nejsou vyplněny přednastavené hodnoty, použije zadavatel a garant z projektu. Pokud bude zatrženo, že se má zadavatel i garant brát z projektu, pak program při každé změně garanta/zadavatele na odpovídajícím prvku projektu promítne změněné hodnoty do úkolu. Stejným způsobem program pracuje i s termínem úkolu. Pro nově vytvořený úkol se použije hodnota posunutí vzhledem k termínu do prvku projektu. Při každé změně termínu projektu pak dojde k odpovídající úpravě termínu i na úkolech. V případě, že uživatel z nějakého důvodu v dialogu úkolu ručně změní termín úkolu/garanta/zadavatele zruší se případná synchronizace s projektem
Záložka Spisová služba Obsahuje dokumenty spisové služby, které se mají přenést do projektu vygenerovaného ze šablony. Jedná se v podstatě o "šablony dokumentů", které se kopírují do projektů. Tyto šablony mohou obsahovat jako přílohy různé soubory (např. pdf, doc, apod.), které se při vygenerování projektu také zkopírují, takže v databázi jsou pak obsaženy několikanásobně. Při samotném generování projektu program kontroluje platnost šablon dokumentů spisové služby a zkopíruje pouze ty, které jsou platné. Dialogové okno spisové služby V šabloně projektu jsou záznamy ze spisové služby realizovány formou vazby do evidence dokumentů. Kromě toho jsou přidány informace o řadě, do které se záznam spisové služby zkopíruje, a o budoucím názvu, pod jakým bude v projektu evidován (pokud budoucí název nebude vyplněn, dokument se uloží pod názvem původním) Co se týče ostatních polí šablony na jednotlivých záložkách, jedná se vesměs o údaje, které se přenesou do projektu, který je ze šablony vytvořen. Dialogové okno šablony podprvku projektu - místo záložky Milníky je zde záložka Vazby na předchůdce Popis důležitých položek:
Příklad 2: vliv MJ času na zobrazování termínů obr. 6 obr. 7
Podobně jako u samotných projektů i u šablon je nutno splnit následující podmínky:
Formulář deníkového záznamu se zatrženým parametrem Přednastavit v průvodci Průvodce pro generování projektu ze šablony se zobrazeným deníkovým záznamem Použití šablon pro tvorbu projektů je podrobněji popsáno v oddíle Vytvoření projektu pomocí šablony Související témata |